Handouts prints zijn gedeeltelijk zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

BirgitMohr

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Hallo,

Ik heb van iemand een powerpoint file gestuurd gekregen. Als ik deze file als handout wil printen, dan is altijd de eerste slide op iedere handout pagina zwart. Maakt niet uit of ik 2, 3 of meer slides per pagina print. Ik heb al gezocht, maar ik kan niet vinden, waar dat evt verkeerd staat. Niets te zien in de handout master en ook niet in de slide master. Kan ook niet, want afhankelijk van de print instelling (2, 3, of meer slides per pagina) is iedere keer een andere slides bovenaan.
Zowel de verstuurder als ik hebben Powerpoint 97.

Wie kan mij helpen? Hartelijk dank bij voorbaat
Groeten
Birgit

Powerpoint 97

Beste Birgit,

Toevallig ben ik een nieuweling op dit forum maar heb wel ervaringen met Powerpointpresentaties die ik ook zelf maak en presenteer.
Ook ik heb al eens presentaties gehad van anderen waarbij de presentaties van Office Powerpoint 97 vaak problemen opleverde bij een andere computer.
Ik ging dan altijd als volgt te werk:
1. Doe bij de doorgestuurde presentatie op je computer een bewerking, bijv. een punt zetten achter een zin of woord. Sla de presentatie dan opnieuw op maar geef hem een andere naam of vul het aan met een cijfer.
Stel je presentatie heet cursus.ppt en vervolgens maak je er cursus1.ppt van.
2. Bij het uitprinten van handouts bij 97 altijd de printercode zwart/wit afdrukken gebruiken.
3. Bij laptops kan het een probleem geven omdat de presentatie daarop gemaakt is (meestal).
4. Zoek een computer op met een laserprinter
5. Kijk of het een sjabloon is met schrijfbeveiliging. Dit kan consequenties hebben voor het printen.
6. Lukt dit alles niet doe dan dezelfde procedure maar dat bij een computer waar Office 2000 premium op zit of Office XP.

Hopenlijk heb je hier wat aan en succes ermee.
Ik verneem nog wel of het gelukt is.

Met groet verblijft,

Henk Heijltjes

Hallo Henk,

Ik heb al je tips geprobeerd en de aangegeven settings gecheckt, maar het heeft helaas niet mogen helpen. Jij zegt dat het eventueel met het feit te maken heeft dat de presentatie op een laptop gemaakt is. In hoeverre?

Toch dank je wel voor je antwoord!

Groeten
Birgit

Beste Birgit,

Ik denk toch dat jouw probleem te maken heeft met onderlinge afstemming tussen computers, besturingssystemen en software.

Zaak is het aan de weet te komen van degene die jou die PP file heeft gestuurd:
1e Op wat voor soort computer de file gemaakt is, dus desk-top of laptop.
2e. Onder wat voor soort besturingssysteem de file gemaakt is (W-95; 98; 98SE; ME: 2000 of XP)
3e. In combinatie met voorgaande zou je zeggen dat de software Office (powerpoint) 97 is.

Maar voor hetzelfde geld heeft degene die hem eigenlijk gemaakt heeft wel op een ander systeem, computer en software zitten te werken.
Je ziet wel er zijn 1000 en 1 mogelijkheden.
Mocht je Windows XP en Office XP ergens op een computer hebben dan kun je proberen om via de Wizzard het geheel te standaardiseren.

Zelf heb ik regelmatig via mijn laptop waar Windows ME op zat en Office 2000 (Premium) problemen gehad als ik deze per mail doorstuurde naar anderen. Men kon ze niet opstarten of uitprinten enz.
Vervolgens ben ik er toe over gegaan om ze op floppy te zetten ofwel op CD en naar degene die er wat mee moest, toe te zenden per post.
Deed ik het via mijn vaste computer (desktop) dan ondervond ik veel minder problemen.

Je kunt nog het volgende doen:
a). Als je ergens werkt ga er mee naar een afdeling ICT van je bedrijf.
b). Je kunt afwachten of er nog meer tips binnen komen, misschien wel iemand van het deskundigenteam van het Helpmij Forum.
c). Als het geen geheime of privacygevoelige presentatie mag je hem naar mij doorzenden en kijk ik of hij te bewerken is c.q. uit te printen. Vervolgens stuur ik hem bewerkt weer terug met een rapportje van de handelingen die ik verricht heb.

Met groet verblijft,

Henk Heijltjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan