handtekening beveiliging (is dit goede rubriek voor deze vraag?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
mijn vrouw krijgt op haar pc heel veel de boodschap dat, als zij bijvoorbeeld upgrades wil downloaden (bijvoorbeeld van i-tunes) dat er iets mis is met handtekening. zij vermoedt dat er iets mis is met de veiligheidsinstellingen. ik heb geen idee of dat zo is en waar ik daarvoor zou moeten kijken. wie helpt mij verder?

Ik vermoed dat het eerder het niet aanwezig zijn van de digitale handtekening van de aanbieder van de software betreft en dan waarschuwt Windows je dat het de software wel wil downloaden voor je, maar dat deze niet digitaal is ondertekend. Van vertrouwde bedrijven / producten waar je vaker software van download, hoef je aan deze waarschuwing geen aandacht te schenken.

het probleem is dat zij naar officiele websites gaat bijvoorbeeld als bericht komt dat er update beschikbaar is. doet zij dat, dan wil haar computer misschien nog wel downloaden maar in ieder geval niet installeren. op mijn pc heb ik geen problemen

Hoi,
omdat je niet aangeeft om welke versies van Windows het gaat en welke browsers kunnen wij niet beoordelen of je vraag in de goede sectie staat.

het gaat om windows7 en mijn vrouw gebruikt explorer

De instellingen v.w.b. controle op digitale handtekeningen vind je onder het 'tandwieltje' in Explorer (rechtsboven) en dan 'internetopties' en tot slot geavanceerd. Als je daar het vinkje verwijdert, dan ben je de waarschuwingen kwijt (maar of dat handig is......)

ik heb even wat preciezer gekeken. mijn vrouw werkt dus met explorer.
De software die zij wil downloaden -om deze bij te werken- betreft Safari, Quick-Time en I-Tunes. Downloaden lukt wel, maar als er geinstalleerd wordt, komt de boodschap 'Bestanden die door deze updates wordt gedeeld heeft een ongeldige handtekening en wordt niet geinstalleerd' (wordt moet natuurlijk worden zijn).
Installeren gaat ook niet als in Explorer is aangevinkt dat bij ongeldige handtekening toch geinstalleerd mag worden, ook dan houdt het installatieproces op.

De instellingen v.w.b. controle op digitale handtekeningen vind je onder het 'tandwieltje' in Explorer (rechtsboven) en dan 'internetopties' en tot slot geavanceerd. Als je daar het vinkje verwijdert, dan ben je de waarschuwingen kwijt (maar of dat handig is......)

Om te voorkomen dat we mogelijk in een verkeerde richting allerlei energie gaan stoppen v.w.b. troubleshooting, het volgende voorstel :
download en installeer eens heel even Google Chrome en kijk eens wat er dáár gebeurt. Gaat het daar goed, dan heb je 2 mogelijkheden : Chrome laten als browser of samen megt ons proberen te gaan zoeken naar de reden dat (kennelijk) alleen IE dit probleem heeft.
Moet Chome weer weg? Geen probleem, dat duurt nog geen 3 minuten (de déinstallatie). Configuratiescherm, software / programma's en dan verwijderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan