Handycam op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

voskamp

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Hoi, Ik heb een sony handycam TRV57 van 2001 en ik wil de opgenomen filmpjes op dvd zetten om zo dus op een dvd-speler te kijken. Aan de voorkant van mijn pc heb ik Video en Audio ingangen en nu is mijn camera aangesloten op mijn pc ik hoor wel geluid maar ik zie geen beeld. Ik probeer via Windows Media Connect een apparaat toe te voegen maar daar kan ik geen apparaat toevoegen waarschijnlijk omdat het apparaat niet wordt herkend.

Hoe kan ik op een of andere manier toch beeld krijgen?

Als er aan de voorkant van de PC video en audio ingangen zitten, zit er meestal wel een capturekaart in.... sluit de camera aan, laat hem afspelen en probeer even met windows movie maker "vastleggen vanaf video apparaat" en kies dan de juiste ingang...
[werkt die videokabel wel als je hem in de camera ingang van je tv steekt? anders zou de kabel een makke kunnen hebben.....]

Capture kaart

De kabel werkt goed heb ik geprobeerd op de tv en video. Vooraan mijn pc zitten volgens mij alles aansluitingen op. Ik doe het met dezelfde kabels op de pc. een sluit ik aan composite video in (gele) en de andere op aux (rode) maar alleen geluid dus.

Zou ik dan eerst een bepaald programma aan moeten schaffen en zo ja wat is de beste o.a. voor het bewerken etc?

gedeeltelijk gelukt

het is gedeeltelijk gelukt via moviemaker. ik ben al zover dat ik beelden kan binnenhalen maar nu komen ze helaas in zwart wit binnen. en wel met geluid maar als ik het afspeel is er geen geluid en zijn de beelden in zwart wit en van mindere kwaliteit. Wat moet ik kiezen? Bij Audio invoerbron? Bij video invoerbron S-video denk ik.

Kijk even bij extra, opties, geavanceerd of het programma wel op PAL staat en niet op NTSC [in dat geval zou je ook de kleur verliezen]
Invoerbron: composiet
Audio: Line- in

Pal

Staat inderdaad niet op Pal maar welke Pal moet ik hebben? Pal_B Pal_M etc?

??? Welke luxe versie heb jij? Of waar kijk jij? Ik heb maar 1 [één] PAL [zal ik wel de "poor mans version" hebben] en 1 NTSC bij Extra -> Opties -> geavanceerd staan... gebruik anders PAL B.....

Pal NTSC of zoiets is bij mij het beste. Heb ik getest. Heb je nog tips voor een goed programma waarmee je leuke dvds kunt samenstellen?

Een paar voorbeelden.....
Nero Vision, voor simpel en snel
Windows Moviemaker... kan wel wat leuke dingen en daarna converteren met Nero Vision
Voor het "betere werk" : Studio 11 van Pinnacle
Of... Adobe CS3 [zeer prijzig, behoorlijk complex]

Kun je met pinnacle ook gelijk de beelden van je camera ophalen? Met NeroVision wel maar dan loopt elke keer mijn pc vast.

Dat kan zeker met Pinnacle....
Wel vreemd dat Nero vastloopt, dat hoort niet zo......

Nee ik snap het ook niet. Paar keer geprobeerd maar helaas.

Welke versie van Pinnacle raad je me aan?

Via powerproducer wat ook op mijn pc zit kan ik ook de beelden binnen halen maar nu lukt het nog niet echt om daar een normale dvd van te maken. Ik heb het op dvd staan kan het ook afspelen op de pc maar als ik dit op de dvd speler wil kijken dan kan mijn dvd speler dit niet lezen en met andere dvd-r doet hij dat normaal wel.

Produceer ik nu iets niet goed?

Ntsc Pal

Ik krijg strepen langs het beeld. Krijg de volgende melding

Het vastlegapparaat werkt in in videomodus NTSC maar Pal staat momenteel ingesteld in de video opties. U kunt de videomodus conform uw vastlegapparaat instellen of gaan vastleggen in videomodsu PAL

nb bij vastlegging in videomodus pal is een wijziging van de framesnelheid nodig waardoor de kwaliteit kan afnemen.

wilt u vastleggen in videomodus ntsc?

Gisteren heb ik een keer goed beeld gehad maar weet niet meer hoe.

Kan ik het vastlegapparaat wijzigen in PAL? En zo ja waar ergens?

De camcorder is PAL.

Morgen krijg ik een nieuw programma misschien helpt dat ook nog. Magix Films Op Cd & Dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan