Haperen spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Wie kan mij uitleggen hoe het komt dat als er een downloadprogramma op mijn computer draait, dat dan mijn spellen heel erg gaan haperen?

Als ik bijv. een racespel wil doen, dan schokt het beeld heel erg en dat heb ik niet als er geen downloadprogramma draait.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt voor de uitleg hiervan!!!

Kijk eens in taakbeheer hoeveel cpu en geheugen dat download programma gebruikt

Dat wisselt tussen de 10 en de 75.

Is het normaal dat een download programma zoveel van je CPU nodig heeft?

Vaak heeft die wel veel in gebruik.

Welke gebruik je?

eMule V0.45b of is er nog een beter programma?

Daar heb ik geen goed antwoord op aangezien ik geen p2p programma's gebruik

Misschien mag ik het niet vragen, maar welke download programma('s) gebruik jij dan?

Ik download via een payserver (nieuwsgroepen)

Daar weet ik niets van hoe dat allemaal werkt.

eMule download heel goed en snel, maar als je tegelijk een game wilt spelen, gaat dat dus helaas niet.

M@rio bedankt voor je reply's :thumb:

Ik gebruik Bearshare Lite. Die gebruikt iets meer dan 2 mb ram en 0% CPU (Met een AMD 3500+ dan.)

Als je deze ook wilt gebruiken, let er dan wel op dat je de Lite versie neemt (vrij van alle zooi.)

Die ga ik zeker ff proberen dan, bedankt voor je advies!!

Geplaatst door Dutchbull
Hallo,

Wie kan mij uitleggen hoe het komt dat als er een downloadprogramma op mijn computer draait, dat dan mijn spellen heel erg gaan haperen?

Als ik bijv. een racespel wil doen, dan schokt het beeld heel erg en dat heb ik niet als er geen downloadprogramma draait.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt voor de uitleg hiervan!!!

Als je snel download word er veel naar je HD geschreven, een racespel leest vaak en veel van je HD.
Wanneer beide op de zelfde fysieke schijf gebeuren heb je het volgende probleem, een HD kan niet gelijk schrijven en lezen dus moeten ze op elkaar wachten.
Oplossing; downloaden op een andere schijf(fysiek)

Geplaatst door cor.de.kruijf

Oplossing; downloaden op een andere schijf(fysiek)

Zo is het ingedeeld:

Disk 1: Windows en Spellen (2 partities totaal 40 GB)

Disk 2: Foto's en Programma's (2 partities totaal 40 GB)

Disk 3: Films (1 schijf van 160 GB)

Disk 4: Downloads (1 schijf van 200 GB)

De downloads hebben een hele schijf voor zich alleen van 200 GB, dus het schrijven naar en lezen van heeft dan toch niets met mijn spellen schijf te maken?

Als ik in het taakbeheer kijk, dan neemt mijn download programma geen 100% van de processor in beslag en er is schijfruimte genoeg op mijn spellen schijf, dus waarom hapert het spel dan....ik snap niet hoe dat kan!!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dutchbull

Zo is het ingedeeld:

Disk 1: Windows en Spellen (2 partities totaal 40 GB)

Disk 2: Foto's en Programma's (2 partities totaal 40 GB)

Disk 3: Films (1 schijf van 160 GB)

Disk 4: Downloads (1 schijf van 200 GB)

De downloads hebben een hele schijf voor zich alleen van 200 GB, dus het schrijven naar en lezen van heeft dan toch niets met mijn spellen schijf te maken?

Als ik in het taakbeheer kijk, dan neemt mijn download programma geen 100% van de processor in beslag en er is schijfruimte genoeg op mijn spellen schijf, dus waarom hapert het spel dan....ik snap niet hoe dat kan!!

Als disk 1 en disk 4 op dezelfde ide-poort zitten, dus als master en slave, heb je nog steeds hetzelfde probleem.
Er kan op 1 ide-poort niet gelijktijdig geschreven en gelezen worden.
Je processor belasting heeft daar niets mee te maken.
Let op als je wat gaat wijzigen, een drive aan een andere connector hangen betekend ook dat de drive letters gewijzigd worden, en dan werken een hoop programma`s weer niet.

Mijn download schijf zit niet op een IDE poort van het moederbord.

De films en de download schijf heb ik aangesloten met een Ultra ATA/133 controller via een PCI poort.

De windows, spellen, programma's en foto's zitten wel op de IDE van het moederbord.

Dus de downloads en de spellen kunnen elkaar nooit 'tegenkomen'.

Geplaatst door Dutchbull
Mijn download schijf zit niet op een IDE poort van het moederbord.

De films en de download schijf heb ik aangesloten met een Ultra ATA/133 controller via een PCI poort.

De windows, spellen, programma's en foto's zitten wel op de IDE van het moederbord.

Dus de downloads en de spellen kunnen elkaar nooit 'tegenkomen'.

ok, dan gaan we verder denken. Ik bedenk nu dat wanneer ik aan het downen ben ook alle andere actieve programma`s langzaam worden. Draai je XP?
Ook is het zo dat er slechts 1 of 2 (weet ik niet zeker) IRQ`s beschikbaar zijn voor IDE, en dan maakt het niet uit of je uitbreiding hebt voor je IDE`s.
Er is een instelling (maar die moet ik even opzoeken) waarmee je bepaalde programma`s voorrang kunt geven op systeembronnen, of juist niet. Als je dat voor het downloaden doet ben je er misschien.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door cor.de.kruijf

Er is een instelling (maar die moet ik even opzoeken) waarmee je bepaalde programma`s voorrang kunt geven op systeembronnen, of juist niet. Als je dat voor het downloaden doet ben je er misschien.

Zou niet weten hoe ik dat moet doen, dus als je dat op zou willen zoeken, heel graag!!

Maar als ik een spel of programma voorrang geef, kan ik de andere toch nog wel gebruiken? Niet dat als ik het spel voorrang geef, dat het download programma niets meer doet.

Wil graag een spel spelen en tegelijkertijd downloaden, als het mogelijk is??

En voor mijn systeemgegevens, zie onder systeemknop!!

Geplaatst door Dutchbull

Zou niet weten hoe ik dat moet doen, dus als je dat op zou willen zoeken, heel graag!!

Maar als ik een spel of programma voorrang geef, kan ik de andere toch nog wel gebruiken? Niet dat als ik het spel voorrang geef, dat het download programma niets meer doet.

Wil graag een spel spelen en tegelijkertijd downloaden, als het mogelijk is??

En voor mijn systeemgegevens, zie onder systeemknop!!

Met je systeem is niks mis. Ik ga het even opzoeken hoe het ook al weer zit. Als je je spel voorrang geeft word uiteraart je download trager. Je kunt nog even kijken met bv AIDA hoe het is met je IRQ`s. Dat is toch nog wel een belangrijk verhaaltje in mijn vorige bericht.
http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

Het heeft even geduurt maar ik had ook nog andere bezigheden.
Als je je download hebt gestart druk je alt/ctrl/del voor taakbeheer. Ga vervolgens naar processen en zoek je actieve download programma. Klik hier vervolgens met rechts op en stel je prioriteit in.
Ga nu je spel starten en kijk wat het resultaat is. Ik ben benieuwd.
Ik hoop overigens niet dat je met spel een online spel bedoeld, want dan houd alles op.:p

Nee, het probleem heb ik met alle spellen en speel nooit online.

Als ik de prioriteit wil verlagen, krijg ik de melding dat het een onstabiel systeem kan veroorzaken....is het dan aan te raden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan