Haperend beeld op TV

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thee

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Hallo alllemaal,

Ik heb een tijd geleden zelf een mediacenter samengesteld, maar nu heb ik een groot TV-scherm full HD aangesloten op mijn systeem.
Het probleem is, dat om de 2 seconden ongeveer heel even het beeld op de TV bevriest. Vooral met langzame shots is dit irritant.
Nu heb ik verscheidene codec-pack's geprobeerd (Shark, CCCP, K-Lite, VLC) maar helaas mag niets helpen. Ook met Catalist verschillende instellingen geprobeerd mbt refreshrate en resoluties. Herinstallatie mag niet baten, on-board videokaart of uitbreidingskaart, mag niet baten.. Ook een andere hdmi-kabel niet.
De processor loopt op 35% bij decoden en van het geheugen is 1,5G in gebruik.
Windows7-Prestatieindex is 6,3.
Het maakt niet uit of ik een vob, avi, mpg of mkv afspeel. Ook het videobestand lokaal zetten heeft geen invloed.
Mijn LG-TV heeft de laatste firmware.

Nu zijn mijn idee�n op en vraag bij deze of iemand nog nuttige tips heeft om dit probleem te tackelen. Of is dit die beruchte bug in de Intel processor? Het systeem is snel genoeg lijkt mij.

Hoi,
ik begrijp de vraag niet helemaal
Ik heb een tijd geleden zelf een mediacenter samengesteld
wat bedoel je daar precies mee?
Doe je niet streamen via het netwerk dan? D.m.v. Windows Media Player? Dat werkt bij mij iig perfect.

Sorry, ik zal wat duidelijker zijn;
Ik heb een tijd gelden een mediacenter samengesteld, zoals in mijn profiel staat. Toen had ik een CRT-TV, nu pas heb ik een LCD-TV (LG) en dit probleem.

Ik heb inderdaad een NASje staan op een gigabit CAT6 STP netwerk, maar zoals ik aangaf heb ik een film lokaal gezet en deze getest, maar dat maakt geen verschil.
Lijkt er op dat de TV niet overweg kan met de refreshrate van de PC.

Of ik nu WMC, mediaportal, XBMC, VLC of WMP gebruik, maakt niet uit. Ook een herinstallatie niet.

Het geluid gaat via de optische uitgang rechtstreeks naar de versterker, dus de TV krijgt een puur Videosignaal 1920*1080 aangeboden.

Wat een irritant probleem heb jij zeg.
Misschien heb je de gelegenheid om je mediacenter op een andere LCD tv te testen. Dan kun je in ieder geval je tv uitsluiten. Je systeem is in ieder geval krachtig genoeg. Ik heb een systeem die stukken minder is, maar kan alles afspelen. Gebruik overigens MPC HC zonder extra codec pakket. Ik neem aan dat je wel alle drivers van je videokaart e.d. up to date hebt? Heb je wel eerst de oude codec-pack's verwijderd voor dat je een andere player hebt geprobeerd ?

Hi FranckBlack,

Om mijn WMC op een andere TV uit te proberen vergt wel een halve verbouwing, :( ik heb namelijk een hoek van de kamer helemaal verbouwd voor m'n TV.
Ik heb een fotootje ervan mijn profielafbeelding gezet voor een beetje een indruk te krijgen. Als ik het zo niet gefikst krijg, zal ik eens kijken wat er gebeurt als ik de PC op mijn TV in de slaapkamer aansluit. Die is toevallig ook fullHD.

Ik heb een kopie van mijn HDD die ik zo kan terug zetten, dus ik kan met een schone installatie starten. Sowieso deïnstalleer ik altijd eerst de oude software en gebruik geen tweaks of mod's.

Ik ga wel die MPC HC uitproberen, ik kende namelijk alleen de MPC uit K-Lite. Bedankt voor de tip!

Edit: Van die afbeelding wordt je ook niet wijzer. Hier een "link".

Laatst bewerkt:
En hoe heb je je mediacenter aangesloten dan? Rechtstreeks op je tv of via een receiver? Ik zou eerst MPC HC eens proberen en als dat niks oplevert je pc eens op je andere lcd proberen. Maar het lijkt sterk dat het aan je tv ligt.

Ik heb mijn mediacenter rechtstreeks op de TV aangesloten. Het geluid gaat rechtstreeks naar de receiver.
Ik had een goedkope König HDMI-kabel, maar hiermee kreeg ik geen full-screen beeld. Met een degelijkere kabel van €25,- kreeg ik wel een volledig scherm. De kabel is maar 1,5 mtr lang.
Ook heb ik Mediaplayer Classic HC geprobeerd. Het resulaat is het zelfde. Alleen heeft deze slechte codec's. Het decoderen gaat vaak fout. VLC werkt (voor mij) perfect, wat betreft decoding.

Eigenlijk begin ik me af te vragen of het wellicht aan de versie van Windows ligt. Ik heb ooit eens een DVD gedownloaded met daarop alle nederlandse versies van Win7. Daar is, als het goed is, verder niets aan gehacked. Ik gebruik legale key's en alle updates.
Ik zal eens kijken of een ander media kan bemachtigen. Het lijkt me eigenlijk ook sterk dat het aan de TV ligt. Digitale TV werkt hartstikke vloeiend met de ingebouwde CI+ module.

Bij het voorbereiden van een ander een ander mediacenter, bleek deze wèl goed te functioneren op mijn TV.
En nadat voor de zoveelste keer mijn solid-state drive het begeven heeft, heb ik een nieuw mobo gekocht (i3).
Het beeld is nu perfect. Lag dus aan een rot moederbordje.....

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan