Haperend geluid(/beeld) bij afspelen van CD/DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

iet11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
Hoi,

Ik heb problemen met het afspelen van CD's (en DVD's.)
Ze haperen namelijk.
Voordat ik op vakantie ging deed het cd-station op mijn laptop (HP pavillion zv6000) het goed. Toen ik na drie weken in het buitenland terug kwam thuis (ik had de laptop niet meegenomen hij stond gewoon thuis op mijn buro) deed mijn cd-station van de laptop het niet meer.
Ik probeerde een cd te luisteren maar hij haperde. Ik weet niet of haperen precies het goede woord is, maar het geluid valt 1 seconde weg en is er dan weer 1 seconde en valt dan weer weg. (Het ligt niet aan de boxjes, het afspelen van mp3's op de computer met windows mediaplayer gaat gewoon goed.)
In eerste instantie dacht ik dat het lensje van de cd-speler kapot was. Ik ging naar de winkel (Dixons) en die vertelde mij dat het waarschijnlijk een virus is die als ik gebruik maak van mijn cd-station meeloopt.
Hij raadde me aan om een virusscan te doen, ik heb ondertussen 5 virusscans (gratis van internet) laten lopen (ad-aware, windows once care, norton internetsecurity, symantec, hitman pro) geen van allen vond iets, maar nog steeds doet de dvd/cd-speler het niet. Wat nu?!
Alvast bedankt
iet.

Laatst bewerkt:
Hoe is de toestand van je batterij?
Ik neem aan dat je die CD's probeert af te spelen met de netspanning aangesloten? Maar toch zou ik de batterij eens bekijken, ook de contacten.

Hoi

Ik heb vanochtend de batterij er uit gehaald en bekeken en die zag er goed uit. Ik stopte de accu/batterij terug.
Ik heb toen geprobeerd een cd af te spelen op de accu (zonder netspanning dus).
Helaas haperde die nog steeds.
Ik sloot de laptop aan op de netspanning terwijl ik de cd draaide en er gebeurde niks, de cd bleef haperen.
Maar stel dat het aan mijn batterij zou liggen, hoe is het dat mogelijk dat mijn beeldscherm en geluid het gewoon goed doen.
Bedankt voor het beantwoorden maar vermoedelijk ligt het niet aan de batterij.
iet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan