haperend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees46

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2013
Berichten
60
Hallo allemaal,

Sinds ik in januari ben overgegaan op windows 10 na upgrade van windows 7 met behoud van programma's en bestanden heb ik problemen met het geluid.
Het begon met haperen (hikjes) tijdens het afspelen van muziek via youtube, windows media player of mijn muziekprogramma sam broadcaster.
Als dit gebeurde dan starte ik de pc opnieuw op en was het voorbij tot het na een x aantal dagen weer terugkwam (mijn pc laat ik meestal aanstaan).

Wat ik zelf al gedaan heb is het volgende: de probleem oplosser in windows gebruikt, driver update gecontroleerd, kreeg vrij snel nadat ik windows 10 had al een update via microsoft voor mijn creative (soundblaster z) geluidskaart en die is up-to-date.
Als ik kijk bij audio apparaten bij mijn geluid dan staat dit ingesteld op 16bit 44100 hz. Dit werd ook aanbevolen als instelling kwam ik op internet tegen.
Heb ook mijn energie instelling in windows van gebalanceerd op hoge prestaties gezet.
Mijn processor gebruik komt meestal niet boven de 20% uit.

Misschien nog even mijn systeem hier vermelden: windows 10 home 64bit, i5 processor, 16gb geheugen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Cees
 
Driver van je geluidskaart verwijderen en de originele van de fabrikant installeren en niet die van windows.
 
Kijk in Apparaatbeheer (Combineer windowstoets & r ➟ typ: devmgmt.msc) of er foutcodes of gele driehoeken in voorkomen.
Mochten er onbekende apparaten in apparaatbeheer voorkomen, is het raadzaam de Chipset-INF-Utility te downloaden en te installeren wanneer je over een Intel® processor beschikt
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. Heb eerst in mijn geluidsprogramma nog een samle rate aangepast naar 44100 hz, want zag dat er nog 1 op 48000 hz stond.
Daarna heb ik de driver van de geluidskaart verwijderd en die van de fabrikant geïnstalleerd.
Geluid speelt nu als een zonnetje al 4 dagen :)
Heel erg bedankt voor de tip jackall !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan