Haperende laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thetys

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
4
Hallo,

Mijn 2,5 jaar oude laptop hapert vrij veel sinds een aantal maanden, vooral tijdens het afspelen van muziek, films en het spelen van spellen, zowel beeld als geluid. Dit was in de eerste jaren niet zo.

Over het algemeen lijkt dit te verergeren naarmate de pc langer aanstaat. Ik heb niet zoveel processen lopen en mij werkgeheugen is meestal maar voor 30-50% gebruikt en de harde schijf ratelt ook niet. Ik weet niet of het komt door de warmte, maar het haperen begint meestal al direct na het opstarten. Het processorgebruik wisselt ook heel erg, het ene moment staat ie op 90-100% terwijl ik niks zwaars heb lopen en het andere moment op 0-10 terwijl hij dan ook hapert..

Ik heb laatst nog de boel geformatteerd en opnieuw geinstalleerd met de bijgeleverde cd's.. Heel raar allemaal, weet iemand misschien waat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

Gr,
 
Alle "nieuwe" drivers ook geïnstalleerd na de herinstal? Chip/VGA
en de laatste Windows update's geïnstalleerd? SP3
 
Ik heb niet de nieuwste drivers geinstalleerd, maar de oude van de bijgeleverde cd's. Waarom zou ik nu nieuwe nodig hebben terwijl de oude ook goed werkten in de eerste jaren? Ik weet niet zo goed welke ik moet hebben behalve van mn videokaart. Verder heb ik Windows Xp media center, die heb ik volledig geupdate met automatische updates. Ik weet niet of dat betekent dat SP3 nu ook geintalleerd is..
Gr,
 
Laatst bewerkt:
is je processor verbruik nog zo hoog na de herinstallatie?
je weet zeker dat er geen stof in de laptop zit?
 
Ja, de beschrijving die ik gaf in het begin is van na de herinstallatie. Ik moet wel zeggen dat tijdens herinstallatie er wel "formatteren" stond afgebeeld, maar dat ik me afvraag in hoeverre het een echte format was, en dat hij windows gewoon over de oude bestanden heen installeerde. In ieder geval ratelt mijn harde schijf ook niet, dus daar zou het niet aan moeten liggen lijkt me.

Zou kunnen dat er stof in is gekomen, is het in dat geval verloren zaak?
 
Laatst bewerkt:
als er nog niet te veel op de laptop is geinstalleerd dan zou ik opnieuw formateren en dan kiezen voor ntfs en dan normaal, dus niet snel.

stof...nee is geen verloren zaak.
 
als het voorheen heeft gewerkt met de oude drivers dan zie ik het nut van nieuwe drivers niet?
 
zelf heb ik dit ook gehad bij mijn oude laptop, bij mij werd de laptop telkens te warm.
Alleen duurde het een tijdje voordat het begon.

Probeer inderdaad eens de nieuwste drivers te installeren, misschien heb je software erop dat niet compatible is met de oude drivers.

Anders is het moeilijk gissen...
 
Oke, ga ik doen!
Heeft iemand misschien tips om iets tegen de warmte te doen? (misschien iets softwarematigs?)

Gr,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan