haperende pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indodude

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Goedendag allemaal

Ik heb nu een aantal maanden last van een haperende pc. Dit is merkbaar via de muis. Zowel internetten als online gamen. Cursor hapert of doet soms helemaal niets voor een aantal sec.
Ik heb de nodige tests gedaan. Videokaart is goed. Temperaturen zijn ok. Ook een HDD test gedaan met Seatools. Hier kwam uit dat de HDD correct werkt. Maar hier heb ik zo mijn twijfels over. Ik heb hem ook al geformatteerd.
Kan het zijn dat de test zegt "ok" maar dat de HDD toch niet correct werkt.
Ik twijfel omdat ik ook af en toe, tijdens het internetten, als ik iets aanklik een vergrootglaasje in beeld krijg. Die verdwijnt ook weer als ik iets aanklik maar later weer in beeld verschijnt.

Mijn systeen draait op XP. Asus M2V moederbord, Athlon 64 dual core 3800+, 4g werkgeheugen, HDD 1 Samsung 80g, HDD 2 Samsung 160g.

Is het dus mogelijk dat het toch aan de HDD ligt? Of zou het aan mijn moederbord liggen?
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wat vanshagen ook al zegt. Probeer eventueel even een andere muis, kijken als je het nog steeds hebt.\
Je kan ook even bij muis eigenschappen kijken, kijken als daar wat verdachts staat.

Laatst bewerkt:
Muis heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen reserve muis heb.

Maar wat is de verklaring van dat vergrootglaasje dan? Die spontaan verschijnt als ik iets aanklik.

Ik heb trouwens de muis gereset en de nieuwe software geinstalleerd. Geen verandering.

Net nog WoT gespeeld en veel last gehad van haperen. Zelf totaal geen werking van de muis voor een aantal sec. totdat ik de usbzender eruit trok en er weer in deed. Deed ie het weer met nog steeds haperende functie. Zal het de muis dan zijn?

Volgens mij ligt het dus echt niet aan de muis want ik had net weer een ander probleem dat elke window die ik opende, vast liep. Dus mijn vermoeden gaat dus echt naar de HDD toe.

Is het dus mogelijk dat je een test doet en die zegt geen errors maar toch is er een probleem?

Ja, dat is mogelijk. Het kan zo zijn dat de harde schijf op het welbekende randje zit, dus nog net niet dood.

Laat HDtune eens draaien (error scan). Linkje
Geen quick scan doen, dat is niet betrouwbaar.
Kijk ook naar de scan speed, is dit onder de 10MB/s dan is je HDD aan het doodgaan.

Sucess!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ga ik eens doen. Alvast bedankt Robin.

Resultaat zal ik posten.

Ik heb de HDtune laten draaien en geen errors.

De snelheid was ook goed gemiddeld 32MB/s.

Zou het dan toch mijn moederbord kunnen zijn? Vandaag deed muis helemaal niks meer. Hij zat in de usb poort van mijn kaartlezer. In de usb-poort van de kast deed hij het wel. Dus de stekker, van de kaartlezer, uit de moederbord getrokken en er weer in gedaan. Resultaat hij deed het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan