Hapering bij importeren foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Bij het importeren van 101 foto's naar de pc (Win 7), bleef het importeren bij foto 55 steken. Later een foutmelding dat bestand / pad niet gevonden kon worden. Camera veilig afgekoppeld, uitgeschakeld, usb kabel eruit en weer aangesloten. Camera weer ingeschakeld en de 101 foto's werden toen wel allemaal geïmporteerd. Het onderhoudscentrum gaf geen problemen aan. Iemand een idee hoe zoiets kan?

Vertel ons eens waar in je ze importeert. Dus welke software gebruik je hier voor?

Grtjs jjw

Foto's importeren

Als camera ingeschakeld wordt, herkent de pc het type camera gewoon. Vervolgens verschijnt er een venster met opties. Ik kies de bovenste (foto's importeren enz. met een camera symbooltje ernaast). Dan verschijnt rechtsonder in beeld een venster met b.v. ':101 nieuwe foto's gevonden'. Dan kan er optioneel een label worden toegevoegd. Ik importeer ze naar Mijn afbeeldingen. Van daaruit knippen + plakken naar betreffende doel, fotomap waar de opname thuis hoort. Deze fotomappen staan op D: en zijn gerangschikt op jaar, naam.

En is dit een functie van Windows zelf? Of te wel welke Windows versie gebruik je?
Ik probeer er achter te komen wat voor software hier voor mee draait aan de hand van mijn vragen zodat ik eens kan rond snuffelen naar antwoorden voor je.

Grtjs jjw

Is inderdaad een functie van Windows 7 zelf. Ging altijd goed, tot de bewuste foto nr.55 bij het importeren bleef hangen. Zoals gezegd: na afkoppelen en vervolgens weer aankoppelen camera > pc verliep het importeren zonder problemen. Over het algemeen vind ik trouwens dat Win 7 veel vaker een (fout) melding geeft die je niet direct kunt plaatsen dan bij XP ooit het geval was. Bij zo'n melding onder Win 7 geeft het onderhoudscentrum zelf géén problemen aan. Ik heb vandaag ook foto's genomen: eens zien hoe het importeren nu verloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan