haperingen//vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpsmile

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2013
Hi ik heb een laptop die nu ongeveer 3maanden oud is.
Het is een ASUS N76VB-T4046H.

Het probleem is dat mijn laptop om de zoveel tijd gaat haperen/vastlopen voor 5-10sec.
Dat vind ik best wel irritant en vooral tijdens het spelen van een spel.

Mijn vraag is hoe kan ik dit probleem oplossen zodat mijn laptop niet meer gaat haperen/vastlopen.

Dank u wel.

windows 8
i7 processor
6GB ramgeheugen
500GB hardeschrijf ruimte
nvidia geforce 740m

Ik raad je aan om even het programma : hwmonitor te downloaden.
Hiermee kun je zien wat de temperatuur van je PC is op het moment dat je een spelletje doet. dus als die hapert tijdens de game even alt+tab om het programmatje hwmonitor te zien.
Het zou zo maar is kunnen zijn dat je laptop gewoon te warm word.
Je kan ook bv even proberen om hem op 4 dopjes van een fles te zetten zodat de onderkant goed gelucht word.
Als hij te warm word zou je kunnen proberen via de buitenkant met een stofzuiger oid in het ventilatiegat de stof proberen weg te halen.
Als dit onmogelijk is zou er nog een optie kunnen zijn om de laptop open te schroeven en dan de stof weg te halen.

Ik heb gekeken of er stof zit in mijn laptop maar die is gewoon stof vrij.
Het komt ook niet door de warmte want ik heb goede ventilatie en een laptop cooler eronder zodat die extra cool blijft.
Mijn laptop wordt maximaal 75graden als ik een zwaar spel draai.(battlefield 3 op high).
Ik heb ook getest op lagere settings maar nog steeds het zelfde probleem dat het 5-10 sec vastloopt.

Ben je dan BF3 online aan het spelen? Zo ja, dan kan het ook aan de internetverbinding of aan de servers liggen...

Het ligt niet aan de internetverbinding omdat ik ook andere games speel waar geen internet voor nodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan