Happy simming?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lizepize

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Bonjourdepour.

Ik heb me aangemeld op deze site omdat ik dringend hulp nodig heb.. Ik ben ten einde raad. Normaal ben ik wel goed met computers, maar hier snap ik werkelijk geen hol van!
:rolleyes:

Door een vervelend trojaans paard (Bloodhound, doodeng) werd ik gedwongen om mijn 1-jaar oude computertje helemaal te resetten. Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd, al mijn bestandjes weg..
Zo ook al mijn sims spelletjes.

Het eerste wat ik deed natuurlijk was alle sims2-spellen er weer opgooien. Maar toen ik dan eindelijk echt wilde gaan spelen, sprong er een foutmelding in beeld:

Geen met Directx 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met directx 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten.

:shocked: ..

Ik heb toen de volgende stappen ondernomen:
1. Op google foutmelding ingetypt. Op verschillende forums gekeken, niet veel wijzer van geworden. Veel mensen hadden hetzelfde probleem, maar niemand kon het oplossen.
2. Direct-X 9 opnieuw geïnstalleert. Hielp niet.
3. Weer gaan googlen; Kwam erachter dat een van de oplossingen het updaten van de driver van de videokaart zou kunnen zijn. Maar dan moet je wel weten wat voor videokaart je hebt. En die van mij zit in het moederboard! (onboard)
4. Ge-wel-dig programmaatje gevonden: PC-Wizard 2007. Weet eindelijk de naam (en dus ook de fabrikant) van mijn videokaart:

Intel Corporation 82915G/GV/GL, 82910GL Integrated Graphics Device

Dan weet ik dus ook de naam van de fabrikant; Intel.
5. Maar dan komt het grote probleem: Als ik naar de site van Intel ga, om een goede driver te zoeken want daar is het allemaal om te doen: De nieuwste driver installeren.
Als ik naar de site van Intel ga en het hierbovengenoemde in de zoek-balk intyp, geeft hij geen resultaten. Ik las ooit iets over een chipset en dat dat ook met 3D weergave te maken had dus ik zoek wanhopig het chipsetnummer op (ik weet overigens nog steeds niet wat een chipset nou precies is):

Intel i915GL
Maar ook dit levert geen zoekresultaten op.

Ik ben vastgelopen! Wie kan mij hierbij verder helpen? Of wie heeft een andere oplossing voor dit probleem?
Ik hoor het graag.

Kus,
Lisanne
:love:

Laatst bewerkt:
Wat is merk en type van je moederbord?

Is het misschien een "complete" merk-pc, zoals b.v. een HP, Compaq, Dell of zoiets?
Zo ja, vermeld dan even juiste naam en typenummer

Nitwit:cool:

mrmusic, dankjewel voor het snelle reageren!

Om het precieze antwoord op je vraag te krijgen zal je me duidelijk stapje-voor-stapje uit moeten leggen hoe ik al die informatie opzoek, want ik ben hardleers.
Ik heb dankzij die Pc Wizard eindelijk wat informatie weten te vinden, maar dat heeft een tijdje geduurt, haha.

Ik kan wel alvast een beetje gissen naar de informatie die je weten wilt..Misschien heb je er wat aan.

Op mijn computer zit een sticker..Ik neem aan dat dat het nummer van mijn computer wel zal zijn ofzo?

Ik heb een Fujitsu Siemens Computer, met Windows Xp home-edition er op. De product-key op de sticker:

Jaaaaa. Laatmaar.:P

Laatst bewerkt:
OS?:o

Sorry, ik weet het al.

Okee, ik heb Windows XP home edition ingevoerd..En nu?
Want ik ben al op deze site geweest, maar er was niets te vinden..:S

xx

Laatst bewerkt:
Dankjewel!:) Hij is nu aan het downloaden, ik laat het zo weten of het gelukt is.

Want weet je waar ik zo van in de war raakte, ik heb dus al eerder gewoon gesimd, maar toen was er nooit iets geks aan de hand, pas na die crash.
Ik heb ook al mn computer doorzocht, zonder Wizard maar met windows zelf, en dan geeft hij ook echt aan dat er geen videokaart inzit..

88%! Ik ga kijken/

Okee, ik heb m nu gedownload, maar als ik m dan open met winzip, geeft hij een hele lijst met allemaal bestandjes.
In winzip zelf, bedoel ik dan.
Hoe pak ik dit aan?

zit er nergens een install in of een file met de extentie .exe

setup.exe moet je openen.

Laatst bewerkt door een moderator:
:love: Lieve Road Dogz, Mrmusic en frankwennet,

Heel erg bedankt voor alle hulp!
Ik heb die nieuwe driver geïnstalleerd, de computer opnieuw opgestart en het cdrommetje in de computer gepropt...De sims startte op!
Het heeft gewerkt!:thumb:

Ik wil jullie bedanken voor jullie geduld en ik heb veel bewondering voor het feit dat jullie een nitwit als ik dit hebben kunnen laten oplossen.:thumb:

Spijbel van mijn schoolwerk en mijn gemiste verslaving weer oppakken..Mhuaaaaaa:evil:

Kus!

Om me der ff me te bemoeie :p we gaan niet flurten hea :p :p

Gelukkg is t opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan