Hard Disk (3f1) -> HP advanced system diagnostics

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mick Durst

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een HP G62 laptop die ik een maand of twee geleden uit elkaar heb gehaald om een flinke stofreep te verwijderen uit de koeling.
Dit is prima gelukt en de laptop is gelukkig ook weer een stuk stiller.

Nu krijg ik alleen tijdens het opstarten elke keer de melding:

Hard Disk Error
Please run the Hard Disk Test in System Diagnostics.
Hard Disk (3f1)
F2 System Diagnostics

Vervolgens druk ik dus op F2 en kies ik voor de hard disk test. Deze geeft na 2 uur en 20 minuten geen error, alles staat op PASSED. Die test heb ik meerdere malen uitgevoerd.
Ik kan er ook voor kiezen om op F2 te drukken en dan Exit. Dan start Windows gewoon en kan ik mijn laptop normaal gebruiken.

Na twee maanden begin ik deze handeling (F2 -> Exit -> Yes) steeds vervelender te vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al op Google gekeken of ik die "HP advanced system diagnostics" kan uitschakelen o.i.d. maar helaas niks gevonden..

Hopelijk weet iemand hier meer!

Vriendelijke groet,

Mick

Voer ook Schijfcontrole in Windows zelf eens uit ( beide opties aanvinken) bij de partities.
De systeemschijf zal na opstarten pas gecontroleerd worden.

Heb je systeemschijf? Voer dan ook eens opstartherstel uit.

Het kan ook een SMART error zijn. Dan is de foute sector misschien ondertussen wel ge-remapped, maar de controller geeft wel aan dat de schijf niet goed is. Google eens op het (gratis) programma SpeedFan, hiermee kun je naast de temperatuur ook de SMART disk status uit de harddisk uitlezen. Mocht je schijf namelijk aan het eind van z'n levensduur zijn dan is het vele malen makkelijker om 'm nu te klonen en te vervangen.

Bedankt voor de reacties.

De schijfcontrole was gistermiddag een paar uur bezig en gaf geen errors aan.
Ik heb vanmorgen om 9 uur de SMART extended test gedaan, die is net klaar en geeft ook geen errors.

In principe goed nieuws natuurlijk, alleen de HP software vindt van niet!

Nog andere ideeën?

Ondertussen heb ik ook Seatools gedownload voor mijn Seagate schijf. Die kan meerdere tests uitvoeren. Allemaal PASSED zonder errors..

Heel apart. Natuurlijk wel fijn te weten dat je hdd goed is, maar daarmee is je probleem nog niet opgelost.

Inderdaad. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met HP maar dat kan niet omdat mijn laptop uit juli 2010 komt en ze geven max 2 jaar ondersteuning..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan