hard disk crash of moederbord crash ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nessler

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hoi allen,

ik kamp met het volgende probleem.
afgelopen zaterdag viel mijn pc plotseling uit en startte opnieuw op.
Dit gebeurde bij hevige activeit (videobewerking).

Vandaag kreeg de pc het probleem steeds vaker, ik heb nog geprobeerd data te redden maar niet alles is gered.
Nu komt de pc niet eens meer tot aan het bios scherm, soms zelfs met moeite het bekende piepje.

Is dit een crash van de harde schijf, of eerder van het moederbord ?
Ik hoop eerder het laatste, daar op de harde schijf nog heel veel data staat die ik nodig heb.
Ik ben grafisch ontwerper en een aantal ontwerpen stonden nog niet op de backup schijf.

Morgen gaat de pc naar de winkel.

Alvast bedankt voor je mening !

zou de schijf er even uit halen en in een andere pc stoppen dan kun je je werk op de back-up schijf zetten en als die andere pc hem niet herkent kan het natuurlijk zijn dat ie stuk is. het moederbord kan best wel eens stuk zijn maar er kan ook iets anders zijn wat het veroorzaakt.

Allleen de Hd loshalen,en Pc weer opstarten.
Valt hij nu weer uit,is het het bord(kan ook te warm worden.
In andere Pc stoppen werkt niet.

heb even de HD losgekoppeld, en alles wat ik kreeg was een zwart scherm.
Normaal gezien moet men toch de gegevens van de Nvidia kaart en moederbord kunnen zien, niet ?

of is dit niet het geval als men de HD loskoppelt ?

Ik heb wel een beetje verstand van pc's repareren en ik kan hardware aankoppelen en loskoppelen maar als het op de bios aankomt ...

Normaal hoor je de bios piep.
En met de kaart eruit,fout piep.
Geheugen eruit,2???
1 eruit,wisselen.
Video kan ook defect zijn.
Geen andere?

je hdd in een andere pc stoppen naast een normale schijf werkt prima hoor, ik bedoel niet als opstart schijf, je zou gewoon in de bestanden moeten kunnen bladeren als de schijf neit stuk is.

je hdd in een andere pc stoppen naast een normale schijf werkt prima hoor, ik bedoel niet als opstart schijf, je zou gewoon in de bestanden moeten kunnen bladeren als de schijf neit stuk is.

Dan wel ja. .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan