hard disk geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
Allen,

Mijn zoontje heeft buiten mijn weten een paswoord op de harde schijf gezet van zijn computer. Echter is hij die dat nu vergeten hoe kan ik terug op die pc geraken. aangezien ik de computer nu op zet krijg ik onmiddellijk het inlogsysteem te zien maar zoals gezegd is het paswoord vergeten. hoe kan ik nu terug op die pc geraken zodat hij terug kan computeren?
 
probeer

administartor
of
admin
000000
0000
 
moet hiervoor de pc niet al aanstaan ?? :eek:
 
nope, je moet het op cd /floppy of usb stick zetten.
Het is een boot programma!

klik
 
kan ik die niet op slave aansluiten op ide en dan zo via een andere computer deze schijf formateren?? of kan ik deze schijf ook formateren zolang ze in de orginele pc zit? ik geraak niet op het windows scherm dus indien dit gaat gelieve uit te leggen hou
 
Als het toch niet uitmaakt dat je bestanden verliest kun je gewoon de dvd van windows in de cd lade doen en installeren.
Als je de schijf niet formateerd waneer je opnieuw windows installeerd zal hij de oude windows met alles erin bewaren en een map maken met windows old ! op di emanier kun je toch nog 'bestanden terug vinden.

Gaat het eigenlijk om vista of xp ?
 
Dat word lastig met een wachtwoord op de harde schijf.... kun je installaties op gaan proberen maar dat gaat niet werken.
net zo min als tools als killdisk/dban of welke wipe dan ook

d'r zijn 2 manieren om een wachtwoord op een schijf te zetten op de schijf zelf of in de bios.
Om te controleren welke van de twee het is kun je hem even in een ander systeem hangen. kun je erbij zittie in de bios, anders zittie op de schijf zelf.
 
Laatst bewerkt:
maar hoe verwijderd hij hem dan :eek:

kun je hem niet formateren via het bios ??
 
probleem is opgelost heb er terug een besturings programma op gezet en toen waren allen problemen verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan