Hard disk geinfecteerd met .exe file virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcTijdhof

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Hi,

Sinds enige tijd heb ik een virus op mijn externe hard disk dat alle folders veranderd in .exe files. Ik kan de folders niet meer openen, omdat dan mijn virusscanner op mijn computer de folder direct in karantene plaats. Als ik de virusscanner uit zet dan een folder open, dan gaat mijn computer gelijk raar doen en werkt windows niet meer. Is er een mogelijkheid om het virus te verwijderen zonder dat alle data verloren gaat? Ik kan mijn externe hard disk formatteren, maar dan ben ik al mijn foto's, music en films kwijt, is bijna 500 GB. Ik heb geen idee hoe dit op te lossen ik heb gezocht op internet, maar geen programma helpt adequaat. Help mij?

Groet,
Marc

virus heeft al toegeslagen he als alles exe is kan je beter de schijf formateren ,er is niks meer te redden

MarcTijdhof, ik zal eens uitleggen hoe je kunt proberen alle bestanden van jouw rekenaar te redden.

1. Ga achter een andere rekenaar zitten die verbonden is met het Internet. Kopieer van een bediener een ISO-bestand van een Linux-distributie naar de harde schijf van jouw rekenaar. Ik adviseer Puppy Linux.
2. Brandt dit ISO-bestand op een compact rond schijfje.
3. Stop het compacte ronde schijfje waar nu Puppy Linux (of een ander besturingssysteem) op staat in de geïnfecteerde rekenaar en herstart de geïnfecteerde rekenaar.
4. Tijdens het opstarten zou de geïnfecteerde rekenaar een optie moeten geven om op te starten vanaf het compacte ronde schijfje. Kies voor deze optie.
5. Als het besturingssysteem die op het compacte ronde schijfje is opgestart, controleer je of je hiermee wel bij jouw bestanden kunt komen. Zo ja, kopieer ze dan naar een andere schijf zodat deze bestanden gered zijn. Zo nee, dan zul je een andere manier moeten vinden om jouw bestanden te redden.

Formatteer in ieder geval niet je harde schijf. Als je dat doet, gaan als je bestanden verloren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens, als je een nieuwe rekenaar hebt die de mogelijkheid heeft om een ander besturingssysteem op te starten vanaf USB-stick, doe dit dan. Installeer Puppy Linux op een USB-stick zodat je er geen compact rond schijfje aan kwijt bent. :thumb:

Er is nog hoop. Ben nog op zoek naar een cleaner. Afhankelijk van de besmetting zijn de originele bestanden alleen verborgen en niet verwijderd.

Probeer intussen eens een scan met MBAM in safemode

Zo te lezen kan je nog gewoon met Windows werken zolang je maar niet de schijf aansluit? Wanneer wel gaat je virus scanner brullen. Mijn advies; virusscanner uit, externe hardeschijf aansluiten en Combofix even draaien gevolgd door MBAM.

En kent men dat spreekwoord : "als het kalf verdronken is, dempt men de put"
Wordt het niet eens tijd om een goede antivirus scanner te kopen.
Voorkomen is beter als genezen.
En een smoesje van : "een antivirus is veel te duur" , dat is nu verkeerde bezuiniging.

Zo te lezen kan je nog gewoon met Windows werken zolang je maar niet de schijf aansluit? Wanneer wel gaat je virus scanner brullen. Mijn advies; virusscanner uit, externe hardeschijf aansluiten en Combofix even draaien gevolgd door MBAM.

Super bedankt Roy, het werkt wat je zei! Ik ben het virus kwijt en ik heb al mijn bestanden nog!!!!!!!!!! Super thanks!

PS: Ik heb wel mijn viruscanner aan laten staan, want op het moment dat ik mijn hard disk aansloot ging het virus meteen in de aanval....

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan