Hard disk ineens weg uit BIOS...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Zojuist de PC van mijn vrouw opgestart en Winxp wilde niet laden - hij bleef hangen bij het laadscherm met de balk.
Via Winxp CD-rom opgestart maar hij kon geen harde schijf vinden toen ik wilde reparen of opnieuw installeren.
In BIOS gekeken en inderdaad....de harde schijf wordt ineens niet meer herkent....
Ik kan hem niet handmatig instellen in de BIOS, alleen de opties "Auto" en "ARDM" zijn aanwezig.
Heb de kast opengemaakt en alles zit goed aangesloten.
Heb ook het harde schijf draadje op het 2e harddisk gaatje in het Mobo gedaan maar helaas zonder resultaat.

De enige optie die ik nog weet is de hele PC naar Computerland terugbrengen, we hebben dacht ik nog garantie er op.
Heeft iemand misschien een ander idee?
Ik weet het ff niet meer :(

lijkt er inderdaad op dat de harde schijf kapot is,of de bootsector wat hij laat nog wel het beginlogo zien.

zou toch nog even de kabels losmaken en goedschoon blazen misschien zit er stof op!

en als je een andere schijf hebt liggen deze er even aanhangen(of lenen van kennis)als master of slave om te kijken of je dan de harde schijf kunt benaderen

of een andere IDE-kabel. lijkt me tog ergens logischer

Jep, ik vreesde ook al dat de HD kapot is.
Trouwens, het is een SATA 7200 rpm Maxtor van 200Gig.
Weet niet of dat wat uitmaakt.
Zal het kabeltje in ieder geval even goed schoonblazen, je weet maar nooit. (de kast was inderdaad erg stoffig toen ik hem openmaakte)

Ik probeer het later ook nog even via een bootdiskette waar een util van Maxtor zelf opstaat om de HD te scannen/reparen.
Maar ik ben bang dat de HD ook daar niet herkent wordt...

In ieder geval bedankt voor de antwoorden zover :thumb:

Geplaatst door Vortigen
Ik probeer het later ook nog even via een bootdiskette waar een util van Maxtor zelf opstaat om de HD te scannen/reparen.
Maar ik ben bang dat de HD ook daar niet herkent wordt...
Inderdaad nog even met PowerMax je integriteit controleren.

Het daagde mij ineens dat het dus een SATA schijf is en heb met de Winxp CD-rom een nieuwe install kunnen doen.
Moest op F6 drukken om dat soort schijven te laten herkennen....D'OH!
Nu start ie dus wel weer op :)
Alle informatie wel kwijt, maar goed, beter dan helemaal niet opstarten.

Bedankt voor het meedenken, mijn vrouw kan nu weer fijn surfen en gamen :cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan