Hard disk kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2006
Geachte helper,

Mijn pc, windows xp sp2, start steeds trager op. Het is een Acer Aspire E560.
Schijfdefragmentatie en onderhoud allemaal gedaan.
Nu las ik dat mogelijk mijn harde schijf is aan het overlijden.
Weet u een goed diagose middel voor de harddisk ?

Bvd

CE

Beste diagnose is een prgr van de betreffende fabrikant, dan kom je alles van je HD te weten.
Die prgr zijn vaak te krijgen op hun website, even zoeken via google.

Soms zie je met scandisk al of er iets mis is maar de typisch fysieke afwijkingen kunnen door de eerder vermeldde prgr worden gemeten.

Suc6 Leon25 :cool:

Voor de meeste HD merken is er zo'n prgr. indien niet misschien dit ? Ziet er goed uit.:thumb:

http://www.hdtune.com/

Laatst bewerkt door een moderator:
drie maal = scheeprecht

heb dat prgr nog even getest voor als er voor je eigen merk schijf geen prgr is : wel, het werkt perfect. Als er een HD error is dan weet je dat na afloop vd test ..... Ik heb het zojuist op een maxtor SATA laten checken.

results

.....en dat leverde dit op ( test met extreme temps voor de HD verwarming aan en ventilator uit ) .....

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Mij lijkt dit kleine, compacte prgr best een aanrader, vandaar :)

Veel dank

Veel dank voor al uw reacties, ik ga aan de slag

Met vriendelijke groeten

CE:thumb:

gdggd

geendankgraaggedaan:) laat weten wat de uitslag is indien mogelijk ! Leon25 :cool:

Geachte helper,

Mijn pc, windows xp sp2, start steeds trager op. Het is een Acer Aspire E560.
Schijfdefragmentatie en onderhoud allemaal gedaan.
Nu las ik dat mogelijk mijn harde schijf is aan het overlijden.
Weet u een goed diagose middel voor de harddisk ?

Bvd

CE

Indien er in de bios de mogelijk is om S.M.A.R.T. aan te zetten, kun je die met bovenstaande prog uitlezen, ook Everest
wil dat wel doen.

Kijk eerst eens met die progjes of die al niet aan staat, overigens dien je de biossetup even te doorlopen, misschien eerst de manual raadplegen.

Maar hoe

U bent zoveel wijzer dan ik , hoe kan ik zien of smart aanstaat . Ik kom er niet uit??

Met Hdtune en health, daar staat de uitslag van smart.

Ben niet wijzer, want dan zat ik niet hier:p, maar heb meer ervaring, da's heel wat anders.

Bedankt

Ik weet nu meer, harddisk is 100% hij doet er wel 3 minuten over om op te starten. Ik moet daar gewoon mee leren leven

En er is ook een oppervlakte contrôle uitgevoerd? zoals opstarten met een XP cd en dan in de repairconsole een chkdsk /r uitvoeren.

Indien het oppervlak en smart goed is, is het toch de windows installatie die de boel vertraagd.

Ja

Dat heb ik gedaan.

Dank voor uw hulp.
Men denkt dat mijn geheugenkaarten de oorzaak zijn. Is er een mogelijkheid om dat te testen?

Wie is men?

Bij problemen met het interne geheugen krijg je andere problemen, geen vertraging.

En waar en waneer treed die vertaging precies op? tijdens het initialiseren van de bios, of tijdens het opstarten van windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan