hard disk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave The Rave

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Hallo, ik heb een probleem met mijn harde schijf.
Terwijl mijn pc aanstond heb ik op de resetknop gedrukt en kreeg ik zwart beeld. Toen zette ik mijn pc helemaal uit en toen ik hem weer opstartte kreeg ik de melding: "read disk error" en wil hij met geen mogelijkheid opstarten.
Ik heb ook Recovery Genius geprobeerd en dan krijg ik de melding: your hard disk is too fragment. En moet ik R G uninstallen en de harde schijf defragmenteren.
Wie weet een oplossing?

Groetjes Dave.

kzou eerst in je bios kijken of je hd (harddisc) erwel bij staat. als dat zo is dan moet je ff met zo'n windows opstartdiskette ff scandisk draaien en als dat niet gaat ff nieuwe partitiie's maken in het programma fdisk. hier voor moet dus wel heel je pc leeg :cunfused: en als it allemaal niet lukt ben je gloof ik gedoomt om een nieuwe hd te kopen

Dat door een reset jij je harddisk niet meer terugvind is raar, probeer in de save mode de HD op te starten, en van daaruit een scandisk te doen. Leukt dat niet geef het dan hier eff aan. Kom dan wel terug met de foutmeldingen.

Als je pc gewoon helemaal aanstond kan het nooit zo heel erg zijn, ECHTER als je tijdens defragmenteren of booten de pc reset, dan is de volledige alloctation table overhoop gegooid, meestal is dit niet meer te redden met scandisk (maar je weet natuurlijk nooit) en zal het inderdaad de harddisk formateren worden.

Om op het 1e antwoord te reageren: in mijn bios word de HD gewoon herkent.
Als ik ga kijken bij fdisk blijkt dat de partities ineens anders zijn als dat ze waren.
Scandisck doet ie ook al niet meer en als ik XP er opnieuw op wil gooien zegt ie dat de partities zozeer beschadigd zijn dat ik de HD opnieuw moet formateren.
Ik vind het erg raar dat de partities veranderd zijn.
Dus ik denk dat er nixs anders opzit dan de HD opnieuw te formateren. Of iemand moet nog een idee hebben.
Wanrt er staat best belangrijke info op de schijf.

Groetjes Dave.

Jammer maar helaas.
Ik heb (nog) geen oplossing kunnen vinden voor het probleem.
Iemand vertelde dat de naald verschoven zou zijn en dat formateren dan ook een probleem zou zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Groetjes Dave.

Geplaatst door Dave The Rave
Jammer maar helaas.
Ik heb (nog) geen oplossing kunnen vinden voor het probleem.
Iemand vertelde dat de naald verschoven zou zijn en dat formateren dan ook een probleem zou zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Groetjes Dave.

Dat lijkt me wel heel bijzonder, koppen die zomaar (dus zonder de Hdd te laten vallen ofzo) op een andere plek gaan staan.
Wat ik nog steeds opmaak uit de foutmelding, "your hard disk is too fragment" is dat de pc tijdens het opstarten of defragmenteren is gereset, dit is funest voor je FAT, en er zit dan niets anders op dan uithuilen en opnieuw beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan