Hard disk tikt onder Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneJonkers

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Als ik Windows XP op mijn computer wil afsluiten dan tikt de HDD vier keer achter elkaar en dan sluit deze wel gewoon af. Ook als ik het systeem opnieuw wil opstarten doet hetzelfde probleem zich voor. Het ligt niet aan de HDD. Ik heb een dual-boot systeem en onder Windows 98 heb ik dit probleem niet. Enig idee hoe ik dit onder Windows XP kan oplossen?

Alvast bedankt!

Spijtig genoeg moet ik toch zeggen, dat het toch wel aan je HD kan liggen. De sporen en sectoren van je HDD (tracks/sectors) waar Win'98 op staat, zijn zo te zien nog wel goed maar niet waarop XP staat.

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb.

Dennis.

Welk merk HDD heb je? Misschien dat een diagnostic HDD tooltje kan zien of je hij beschadigd is.

Sinds wanneer heb je last van dit probleem?
Zie je in de logboeken van Windows XP meldingen staan die gerelateerd zijn met je HD?

Beste ReneJonkers,

Met mijn vorig bericht wil ik je zeker niet ontmoedigen. Ik heb vrijwel direct op je bericht kunnen reageren, omdat ik in het verleden zoiets zelf ook meegemaakt heb. Maar in jouw geval kan het misschien wel door iets anders veroorzaakt zijn, alleen weet ik nu niet zo gauw te vertellen waardoor.

Lijkt mij beter dat je eerst de vragen van Tanja1968 en DarkZen gaat beantwoorden, zodat wij met jou aanvullende informatie wellicht meer aan de weet kunnen komen over de oorzaak.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan