hard disk vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

andres3000

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
He hallo ik ben een beetje een rund wat met computers betreft maar ik heb een vraag dusss...

Hoe kun je het best een harddisk vervangen
en ik heb et eigenlijk zo snel mogelijk want ik moet de hd van me vader vervangen...

Een kind doet de was. Je sluit je nieuwe HD aan zoals je die bij de oude ook qua aansluiting ziet. Precies eender dus.

Dennis.

dank je wel man ik denk ik vraag het effe want anders laat ik het ding ontploffen

Zal het nu gaan lukken denk je?

Overbodig om te zeggen: Maar je pc ff uitzetten natuurlijk he. En ff je handen op de behuizing v.d veding te zetten, zodat je lichaam van statischiteit wordt ontladen.

Dennis.

Window opnieuw installeren hoeft niet, he.

Laat het Bios ff het werk doen.

Dennis.

PS. Trouwens het kan simpel zijn, maar soms ook wel lastig, hoor.

nee die is gewoon oud en niet snel

maar ik heb ook gehoord dat je een jumper hebt
en dat je moet weten of het master of slave is

Geplaatst door andres3000
nee die is gewoon oud en niet snel

maar ik heb ook gehoord dat je een jumper hebt
en dat je moet weten of het master of slave is
Nee, dat hoeft niet. Want aan je pc-configuratie is feitelijk niets veranderd.

Dennis.

Het wordt een ander verhaal als je (oude) HD eerst standlone was en je nu bv. een brander op dat ene zelfde IDE gaat aansluiten. Maar zo'n situatie had je hier niet geschetst. Voorts is het zo, dat wanneer je Bios een opslagcapaciteit van zeg maar 10 GB kan adresseren en je nu een mooie HD van zeg maar 40GB wilt aansluiten, dan kan dat natuurlijk niet worden geadresserd, he. Bios moet dan ge-upgrade worden.

Dennis.

trouwens waar staat master/slave voor :o
Dat is voor nu even niet van belang, want in je eerste bericht maakt je alleen melding om je HD te gaan vervangen. In principe neem je de instellingen (zoals de stand v.d. jumper) gewoon over op je nieuwe HD. Of je moet even de moeite gaan nemen om je nieuwe HD onder de loep te nemen, namelijk ergens naar te kijken hoe je de HD op Master/Slave moet zetten.

Je kunt altijd je HD op Master zetten, veelal moet de jumper aan de linkeruiteinde worden geplaatst

Dennis.

PS. Oh ja, over dat ontploffen: Dat gebeurd alleen bij een voeding. Niet dat dit ooit bij mij was voorgevallen hoor, maar bij een kennis van mij.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90
Window opnieuw installeren hoeft niet, he.

Laat het Bios ff het werk doen.

Dennis.

PS. Trouwens het kan simpel zijn, maar soms ook wel lastig, hoor.
Niet zo slim doen, dennis.
Als je maar 1 harde schijf hebt die je gaat vervangen, dan moet je dus wel windows opnieuw installeren.

Dacht jij dat windows op je bios staat??? :p (grapje hoor)

Het is misschien beter om de harde schijf erbij te zetten naast de oude schijf.
Het belangrijkste voordeel is dan dat je windows niet opnieuw hoeft te installeren.

Een harde schijf is meestal niet de oorzaak dat een pc traag is. Dat kan wel zo zijn, maar dat kan ik hier vandaan niet zien natuurlijk.

Natuurlijk moet Windows wel opnieuw geïnstalleerd worden als je de HD vervangt.

Ik durf mij hier niet meer te vertoefen. Ik schaam me rot, zeg ik jullie eerlijk. :o

Ik was even in de war en heb mij daarin (niet opnieuw installeren) vergist. Het spijt mij heel erg. Zijn jullie nu boos op mij? (ik hoop van niet)

Dennis.

PS. Ik was aan het studeren en tegelijkertijd mij zich met dit topic bezig te gaan houden. Daar komt het door, denk ik.

Die nieuwe HD is natuurlijk leeg, ik had recentelijk namelijk een andere HD met OS e.d. op een andere pc gezet, en Windows hoeft natuurlijk niet opnieuw worden geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Tis nooit verstandig om 2 dingen tegelijk te doen.:D

Maar ik vraag me nog steeds af of de nieuwe harde schijf echt zoveel sneller zal zijn dan zijn oude.

Geplaatst door marsmannetje
Tis nooit verstandig om 2 dingen tegelijk te doen.:D
Kijk je bent in elk geval niet boos op mij, dank je wel. :thumb:
Geplaatst door marsmannetje
Maar ik vraag me nog steeds af of de nieuwe harde schijf echt zoveel sneller zal zijn dan zijn oude.
Dat wordt door RPM bepaald. Je kunt die 2 RPM waardes even vergelijken.

Dennis.

Laatst bewerkt:
dat was de rede dat ik niet de zelfde kocht maar een die nieuwer is met meer rpm's

dat was de rede dat ik niet de zelfde kocht maar een die nieuwer is met meer rpm's
Dan is bij deze je antwoord al door jezelf gegeven.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan