hard disk wordt niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter tryer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik gebruik windows 98 se. Bij opstarten kreeg ik foutmelding. Harddisk werd niet meer herkend. Ik dacht dat HD gecrashd was. Nieuwe gekocht. Probeerde met de nieuwe HD Fdisk. Schijf wordt nog steed niet herkend. Wat kan dat betekenen ??

Tryer

Wordt de schijf wel herkend in de bios?
Dat is denk ik meer de vraag?

Wordt niet herkend. Na opstartscherm met de nieuwe HD kan ik niet verder. Alleen del aanslaan, dan kom ik in BIOS. Als ik daar bij Harddisk enter, loopt hij vast. ziet niks. M.b. van oude schijf kom ik wel verder, dan kan ik de opstartdiskette gebruiken. Dan toets ik FDISk in: bij beide HD geeft hij dan aan: C schijf wordt niet herkend.
Bij scandisk geeft hij geen fouten te vinden aan, maar de schijfgrootte is maar een paar kilobytes

Als de HD al niet wordt herkend in de bios dan hoef je iets anders te proberen, ik neem aan dat hij op autdetect staat, en dan wordt hij niet herkend????

In bios: bij detecting loopt hij vast. Beide harde schijven worden niet herkend bij fdisk: geen harde schijven aanwezig geeft hij dan aan

later heb ik de harde schijven aagesloten op de IDE kabel van de cd / dvd speler, ook dan worden ze niet herkend. Help, wat is er mis ?????????/

ja sorry op de verkeerde plek gezet. Het was inderdaad ATA 66. Maar die ATA133 zou dus herkend moeten worden ?

Heb je al geprobeerd slecht alleen één harddisk (en geen andere hdd of cd) aan te sluiten?

Jawel ook één HD geprobeerd. Ik zal het nogmaals uitleggen: ik heb 2 IDE slots. Op slot 1 staan 2 dvd spelers. Op de andere wil ik éen HD aansluiten. Als ik de IDE kabel van de DVD spelers op slot 2 aansluit herkent hij maar 1 van de 2 DVD spelers. Dus bij slot 2 is een gedeelte niet goed, wellicht iets met die poort. Echter als ik de nieuwe HD ATA 133 aansluit op slot 1 wordt hij niet herkend, terwijl hij de DVD spelers op die poort wel herkent. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de nieuwe HD die ik gekocht heb kapot is.

Ik kan ook nog bedenken dat je een 'Cable select' kabel hebt en de apparaten dienovereenkomstig moet jumperen.

uiteindelijk de fout gevonden. Ik heb de BIOS laten flashen, updaten dus. Daarna werd de nieuwe hard disk wel herkend. Probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan