Hard disk wordt niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter josve
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

josve

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2006
Hallo, is er misschien iemand die mij kan helpen. Vorige week heb ik een nieuwe harde schijf gekocht, een maxtor s-ata 250 gig. Nadat ik deze schijf had in gebouwd, naast mijn 160 gig maxtor s-ata schijf startte mijn systeem niet meer op, het bios detecteerde geen enkele schijf meer. De 250 schijf alleen wordt ook niet gedetecteerd. Alle instellingen in het bios staan op auto. Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat en hoe ik dit probleem kan oplossen?????

Bij voorbaat dank.

met vriendelijke groet,

jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het een SATA300 schijf? zit er een jumper op om hem op SATA150 te zetten?

Bedankt voor je snelle reactie,

Het is inderdaad een SATA300 schijf met een jumpertje. Dit jumpertje had ik reeds op SATA150gezet maar resultaat was hezelfde. De schijf werdt niet herkent in het bios. Het bios heb ik ook al geflast met naar mijn mening de laaste update. Het moederboard is een Asus P4P800 Bios Rev 1016.

Met vriendelijke groet,

Jos

Kun je hem misschien in de raid bios aanmelden, naast die andere, zonder raid in te stellen?

Hoi Lange Pier,

Heb gisteren de Raid controller enabled. Mijn systeem startte inderdaad op. Na het installeren van de benodigde drivers en het formateren naar NTFS met partitionMagic was de 250gig schijf zichbaar. heb toen wat bestandjes heen en weer gezet en de computer normaal afgesloten. Mijn vriendin zette vanmorgen de pc aan en startte weer niet op. Vanavond gekeken of de Raid controller nog steeds enabled was, wat is inderdaad het geval is maar de schijf wordt niet herkend en is niet meer zichtbaar in de verkenner en met PartitionMagic.Heeft u nog een suggestie wat er aan de hand kan zijn

met vriendelijke groet,

Jos

Hij zal, ten eerste, in de raid bios herkent moeten worden, en bij opstart te zien moeten zijn bij de doorstart.

Indien dat niet het geval is, zul je weer de bios in moeten duiken om te zien of er iets niet goed staat ingesteld.

Mocht dit wel het geval zijn, moet deze in/bij schijfbeheer van windows te zien zijn, eventueel zonder gegevens over de partitieindeling.

Als dat zo is, kun je met het tooltje TestDisk de gegevens herstellen.

Hier te downloaden.

Hallo lange Pier,

Mijn probleem is opgelost, nou ja opgelost, ik moet mijn systeem 2 keer snel achter elkaar opstarten. De eerste keer vraagt hij om een bootable divice. Hierna zet ik de computer met de aan uit knop uit en gelijk weer aan. De computer start hierna gewoon op en zie ik alle 2 de schijven in de verkenner staan.

Graag wil ik je bedanken voor je hulp en snelle reactie's

groeten Jos

misschien tot een volgende keer

Dat is redelijk opgelost, maar nog niet helemaal, zou met de manual van het mobo nog eens de bios nalopen, want er zit nog iets niet helemaal top.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan