Harddisk 6 TB: schijfbeheer opties m.b.t. partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Heb een nieuwe schijf WD Green 6.0 TB.
BIOS en Schijfbeheer zien hem correct.
W8.0 Pro Eng.

Nu heb ik een aantal opties om partities aan te brengen. Lijkt me noodzakelijk om de schijf in geheel te zien te krijgen.
Op dit moment zichtbaar als: 5588.91GB Unallocated.

Onder menu Action krijg ik te zien:

Refresh
Rescan Disks
Create VHD (Virtual waarschijnlijk, weet niet direct wat ik er mee kan)
Attach VHD
All tasks > Open / Explore / Mark Partition as Active (deze waarschijnlijk in de basis kiezen?) / Shrink Volume (= duidelijk) / Add Mirror / Proporties

Selecteer ik de schijf, dan zie ik onder All tasks:

New Simple Volume
New Spinned Volume (deze keuze maken?)
New Striped Volume
New Mirrored Volume
Proporties

Graag bevestiging van cursieve tekst. Liever gecheckt hier op het forum dan weer een aantal herstelstappen moeten uitvoeren.

NB. ik had al gekozen voor de variant op MBR - had hier net over zitten lezen - meen dat het de meest efficiënte keuze was. Is dit ok?

Laatst bewerkt:
Ah, GPT, dat zal m'n keuze geweest zijn. Er stond o.a. bij dat het dan mogelijk niet door eerdere Win versies gelezen zou kunnen worden. Geen punt dus.
Zag ook op een instructie dat ik moet kiezen voor New Simple Volume. Hier maak ik dan dus een basispartitie op gewenste grootte mee, maar welke keuze moet ik daarna dan maken om andere partities te maken/activeren op die schijf? Het moeten er 2 worden.

Is inmiddels gelukt, maar zie nog wel een unallocated partitie van 3,5 Tb. Kan ik ook niet een logisch station/partitie van maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan