Harddisk aan zijn eind??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Van het weekend een computer meegenomen bij mijn vader vandaan.

Ik wilde deze even opschonen en dergelijke.

Scandisk geeft meldingen van een beschadigde harddisk (de scandisk tijdens het opstarten). Ik kies voor repareren en de computer loopt compleet vast. Opnieuw proberen en precies hetzelfde.

Toen maar besloten om de computer op te starten (scandisk afbreken) en in Windows voor scandisk te kiezen. Tijdens het scannen van het gegevensgebied weer een complete vastloper. Nogmaals proberen en weer een vastloper, maar wel op een andere cluster. Hij was nu verder.

Is die schijf gewoon rijp voor de sloop of valt er nog iets aan te redden.??

Gegevens maken niet echt uit die erop staan.
Harddisk stamt uit 1999 dus hij gaat al even mee. Hele computer trouwens.

Ik weet niet of het van belang is, maar er draait Windows 98SE op.

Alvast bedankt:thumb:

Dat ziet er niet best uit, je kunt nog een scandisk vanaf een 98 flop proberen, indien scandisk zelf beschadigd is, maar geef je weinig hoop.:(

Wel is er een progje op de markt, HDDregenarator, die hersteld meestal al deze problemen op een schijf, duurt wel een hele tijd, maar dan heb je ook wat.:D

Ik heb scandisk aangegooid.

Veel vertrouwen heb ik er trouwens niet in. Ik zie nogal veel keer de "B" (Bad cluster):confused:

rve123 zei:
Ik heb scandisk aangegooid.

Veel vertrouwen heb ik er trouwens niet in. Ik zie nogal veel keer de "B" (Bad cluster):confused:

Dan zou ik er niet meer aan beginnen. Ook niet met het progje van Lange Pier. Je kan misschien nog even herstellen, maar..... na een tijdje...
Als ik u was, zou ik een begrafenis regelen. Spijtig

vanzwam zei:
Dan zou ik er niet meer aan beginnen. Ook niet met het progje van Lange Pier. Je kan misschien nog even herstellen, maar..... na een tijdje...
Als ik u was, zou ik een begrafenis regelen. Spijtig

Nee, nee, het is een prog om de magnetisatie te herstellen, de meeste schijven met bad sectors/custers/blocks zijn niet fysiek stuk, het oppervlak is nog prima.

Heb 't gebruikt op diverse schijven ( niet van mijzelf ) en zover ik weet, werken ze allemaal nog, maar het is niet gratis.

Ik zou vanaf de windowsdisk opstarten, en de HD geheel opnieuw formateren en windows eropnieuw opzetten.

Repareren helpt niet, misschien wel alles wegpoetsen en opnieuw installeren.

Lange Pier zei:
Heb 't gebruikt op diverse schijven ( niet van mijzelf ) en zover ik weet, werken ze allemaal nog, maar het is niet gratis.
Daar zeg je ook wel iets. Niet gratis.

het gaat om een schijf van 10 GB uit 1999. Om daar nog een betaald programma voor aan te schaffen...

JBS zei:
Ik zou vanaf de windowsdisk opstarten, en de HD geheel opnieuw formateren en windows eropnieuw opzetten.

Repareren helpt niet, misschien wel alles wegpoetsen en opnieuw installeren.
4 weken geleden nog gebeurd.

Misschien toch tijd om de hoop op die computer op te geven:confused:

Hij is aan zijn eind:confused::(

Hij was oud, maar ik heb nog een oudere:D

Bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan