harddisk aulminium plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy_d

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
harddisk rond aluminium plaatje v/d zijkant

Hallo,

Ik heb een dvd-brander gekocht en aangesloten, nadat ik hem had aangesloten deed de computer niks meer. Ik heb hem daarna er weer afgehaald toen starte windows nog 1 keer. Daarna niet meer. Ik denk dat er kortsluiting in de dvd-brander zit (samsung v. Norrod). Ik heb namelijk een 400w voeding met daarop: audigy2 platinum pro, moederboard met onboard geluidskaart en videokaart, 1 harde schijf en nog een cd-romspeler, tv-kaart en usb 2.0 add-on kaart. De voeding was dus niet overbelast, ik had al heel lang in plaats van de dvd-brander een cd-rom brander.
Later heb ik de harde schijf er uit gehaald. Nu ik de harde schijf bekijk zie ik dat er aan de zijkant een gat in zit. Op de plaats waar op mijn andere harde schijf een soort aluminium rond plaatje zit. Ik kan het plaatje van mijn oude harde schijf niet vinden (misschien in de hd nu). Waar dient het plaatje voor en is mijn harde schijf nu gedestroyed?
Is er nog een manier dat ik weer data van de harde schijf kan krijgen??? Hij wordt nog wel herkend, ik kan alleen niet meer booten. Ik heb een seagate S3160021A. Ik heb al een bootdiskette met seatools gemaakt maar die werkte niet. Hij gaf aan dat het een foute bootdiskette was.
Wat kan ik nog doen?
Ik heb geen RAID controller, alleen 2 IDE poorten.

Bij voorbaat dank voor de reacties,

Laatst bewerkt:
kun je die harddisk niet in een andere computer proberen.
Daar aansluiten als slave en kijken of je dan nog iets ziet op je harddisk.

Dan start hij of niet verder op of hij geeft hem niet weer in windows.
Daarom heb ik die bootdiskette van seatools uitgeprobeerd, maar
dan zegt hij:*ongeldige systeemdiskette of *dat hij geen dos kan laden.
Ik heb de harde schijf in de computer waar hij uit weg komt uitgeprobeerd
en in 2 andere computers. Vaak is hij ook lang naar IDE devices aan
het zoeken en ziet hij de harde schijf niet.
Weet iemand waarvoor dat gimmende ronde plaatje aan de zijkant dient,
het zit ook op mijn Maxtor harde schijf.

jordy_d zei:
Weet iemand waarvoor dat gimmende ronde plaatje aan de zijkant dient,
het zit ook op mijn Maxtor harde schijf.

Als dat er af is zou ik er maar heel Snel een Stuk tape op plakken,als dat er er af is kan er vocht en stof bij de platen komen.

Ik had er direct al een stuk tape overheen gedaan (leukoplast met daaroverheen doorzichtig plakband).

kan ik nog data v/d schijf af krijgen?
Hoe kan ik met een multimeter testen of er kortsluiting iin de dvd-brander zit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan