harddisk crash / Convert USB 2 SATA

Status
Niet open voor verdere reacties.

adjes26

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2003
Hallo,

De reden waarom ik deze vraag stel is als volgt: Mijn externe hardeschijf (WD MyPassport) is gecrashed. Nu wil ik de data die erop staat graag terug hebben. Dit wil ik gaan doen met Hiren's boot cd, die schijnt namelijk wel goed te zijn.

Maar, de hardeschijf kan alleen met USB worden aangesloten (ja, ook als ik de schijf uit de omhulzing haal). En de hiren boot cd werkt alleen als de schijf met IDE of SATA is aangesloten op het moederbord. Daarom mijn vraag, zijn er kabels die aan de ene kant een MicroUsb aansluiting hebben en aan de andere kant een Sata aansluiting zodat ik deze kan aanlsuiten op mijn moederbord.

Zo nee, heeft misschien iemand een ander goed idee om deze data terug te krijgen?

bedankt alvast,

mvg,
Ad

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Misschien is dit dan een oplossing om hem aan te sluiten deze als voorbeeld maar zullen wel nog andere zijn.

Die is net verkeerd om...

Ik wil juist mijn hardeschijf waar alleen een USB connector op zit aansluiten via SATA op mijn moederbord.

thnx

uhumm je kan de USB aansluiting op de hardeschijf schijf eraf halen hoor. het is een klein kaartje die op de sata poort zit.

uhumm je kan de USB aansluiting op de hardeschijf schijf eraf halen hoor. het is een klein kaartje die op de sata poort zit.

Nee dat gaat helaas niet.

type schijf: wd3200bmvu

foto:

cimg0570tr5.jpg

thnx

Dat voorste stuk kan je eraf schroeven als het goed is.

Ik wil mijn hardeschijf direct op mijn moederbord aansluiten en dus niet via USB.

Je was er toch al achter , dat dat niet gaat werken ? :confused:

Misschien kun je beter eens laten weten , wat het probleem precies is . Misschien zijn er andere mogelijkheden om de data te behouden/terug te halen.
Wordt de schijf - in de behuizing - door de PC herkend bijv. ? Misschien is Recuva dan al een oplossing : http://www.piriform.com/recuva/download

Western Digital My Passport Support : http://support.wdc.com/index.asp?lang=en

Misschien kun je beter eens laten weten , wat het probleem precies is .

Nou het probleem is dat de schijf niet meer herkend wordt door Windows. In Windows 7 kan ik hem wel terugvinden onder diskmangement, maar zodra ik hem aanklik krijg ik de melding dat de schijf niet geinitialiseerd is. Als ik hem probeer te initialiseren krijg ik de melding dat dit niet uitgevoerd kan worden. De schijf draait nog wel, maar maakt ook af en toe tikkende geluiden.

Dus, mijn plan was om via GetDataBack van Hiren's boot cd mijn data te recoveren. So far so good, maar die Hiren's boot cd werkt alleen bij schijven die via SATA of IDE aangesloten zijn. Daarom mijn vraag hoe kan ik mijn USB schijf aansluiten via SATA op mijn moederbord.

Dus mocht iemand een geniaal plan hebben, ik hoor het graag....

Idd zijn deze schijven op de print met een USB aansluiting uitgerust, dus op een andere manier aansluiten is niet mogelijk.

Wat bij deze schijven wel kan is een image maken. De beste methode is met een Linux pc en het programma ddrescue.
Dan proberen van deze image met recovery software de bestanden te herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan