Harddisk doen vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebelwerfer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
hallo,

ik start mijn pc op. AmD duron 900 640 sdram, gef2 etc. etc.
xp prof.

dat gaat wel. dan komt er dat blauwe scherm, dat duurt ff, wat normaal zo gepasseerd is. Nu is mijn achtergrond (normaal een foto) nu standaard xp.
Hij laadt ontiegelijk lang, hij is sloom, (c = windows en programma's bij mij) (d= gamez en mijn documenten) d ziet hij helemaal niet meer.

maar bij het opstart in het zwarte scherm ziet hij wel mijn 2 schijven. mijn windows schijf is dus ook sloom en kan nauwleijk bewegen in windows, het duurde dus ook een tijdje voordat ik op internet was.

help aub.

Dit is ineens zo gekomen? Out-of-the-blue? Iets geïnstalleerd? Virus?

Groetjes,
Bennie

ja ineens, ik had hem daarvoor nog (ca. 1,5 uur daarvoor) aangedaan of te gamen. toen deed ik hem normaal uit. niets geinstalleerd en geen virus. echt vaag

Ziet de BIOS de tweede schijf ook niet meer? Was dat gamen via het internet?

Groetjes,
Bennie

dat ga ik nu ff bekijken, dat gamen was offline. ben straks terug met het antwoord

Ik zou het zo niet direct weten:

1) Zie je nog vraag- en\of uitroeptekens in apparaatbeheer?
2) Zie je fouten in het logboek van XP?
3) Zou je eens kunnen scannen op Spyware? Bijv. met Spybot?
4) Als je opstart in veilige modus, worden beide schijven dan wel gezien?

Groetjes,
Bennie

hij ziet bij apparaatbeheer geen fouten, daar ziet hij mijn 2 schijven. in het xp register staat ook niks verdachts.

maar hoe werkt dat programmatje? wat doet die eigenlijk?

Ik heb het zelfde met mijn AMD 900 mhz en XP pro. Eerst nix aan de hand netjes afgesloten, toen op nieuw opstarten en in eens een wazige foutmelding dat ie een bepaald bestand van windows niet kon vinden, dus ik dacht even xp opnieuw installeren en alles is weer goed.
Dus NIET hij vind geen harde schijven meer en hij blijft maar reboten. Een andere harde schijf in gehangen met xp erop maar deed het ook niet wat er nu aan de had is weet ik nog niet. Misschien dat hier een antwoord weten want jou probleem lijkt veel op de mijne.

Spybot maakt korte metten met Spyware. Als je zoekt op dit forum, vind je meer dan 100 hits:)

Groetjes,
Bennie

jaidd, ik ga morgen ff bij iemand al mijn files uploaden via lan, en daarna opnieuw instaleren, maar zal ie dan wel die d schijf zien en meteen doen?

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken zou dat wel moeten, ja.

Groetjes,
Bennie

ja halo,

het duurde ff een tijdje voordat ik weer op internet kwam. ik heb nu windows xp opnieuw geinstalleerd op mijn geformateerde hd,

mijn d schijf heb ik er uit gehaald want anders laadt ie langer met die schijf erin.

ik wil die data op d niet kwijt. in windows kan ik er niet in, in dos wel. hij zegt in windows van de parameter is onjuist. en in dos kan ik er wel in.
ik wil die data kopieren naar mijn c schijf via dos.

hoe?

Onder DOS kan je via het DOS-commando COPY je data overpompen naar je andere schijf. Misschien moet het wel met opstartdiskette. Geef dan eerst het commando smartdrv dan gaat het wat sneller.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan