Harddisk erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Ik heb totaal geen verstand van hardware dus daarom stel ik deze vraag. Ik mocht de oude computer van mijn oma hebben en heb hier de harddisk (van maar 18,6 GB) eruit gehaald en in mijn eigen computer gestopt (die natuurlijk beter is dan die van mijn oma).

Naja, nou is het probleem natuurlijk dat m'n pc hem niet ziet als ik die harddisk als 3rd boot device instel. Als ik de harddisk als 2nd boot device instel, start de computer zichzelf steeds opnieuw op.

Dus, wat ik wil is dat de harddisk net als een USB-stick gewoon in Deze Computer komt te staan en dat je hem gewoon kan verkennen. Hoe fl*k ik dat?

Allereerst de bootvolgorde in je bios weer zo zetten als het vroeger was.

En dan het volgende:

Op je moederbord heb je twee IDE aansluitingen, nr. 1 en nr. 2.

Op harde schijven, dvd spelers etc. zit aan de achterzijde een jumper, waarmee je het volgende kunt instellen: CS (Cable select), Master of Slave. vergeet dat CS maar even.

Nu moet de boel als volgt aangesloten en gejumpered worden:

IDE poort 1: harde schijf (C) als Master, tweede aangesloten apparaat als Slave
IDE poort 2: 1e aangesloten apparaat als Master, 2e aangesloten apparaat als Slave

Wanneer dus aan de kabel van IDE 1 of IDE 2 twee apparaten als Master staan, dan werkt het niet.

Dus kijk de jumper-setting van de nieuwe harddisk even na en pas dat zonodig aan.

Die harddisk van oma staat op slave en m'n eigen harddisk staat op master (3rd master)
Wat moet ik dan doen?

Wat bedoel je met 3rd master??

Dat staat in het Boot menu. Ik heb namelijk twee dvd-/cd-drive in mijn computer zitten waarvan er een master is en ik heb de cd-rom drive uit mijn oma's computer eruit gesloopt en mijn computer beschoudt die ook als een master dus:

1st master = mijn eigen dvd/cd disk drive
2nd master = cd-rom dinges uit mijn oma's computer
3rd master = dus mijn eigen harddisk.

(By the way : 1st slave is m'n andere dvd/cd disk drive, 2nd slave is die harddiks van m'n oma)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan