Harddisk Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberet

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Harddisk SMART Failure! Help!

Hallo lieve mensen,

Ik weet niet of ik deze vraag in de juiste rubriek zet, maar daar kom ik gauw genoeg achter.

Ik heb een Sata schijf van 200 gig. Deze heb ik verdeeld in twee partities, C = 30 gig en D = 170 gig. Nu heb ik een oude IDE schijf erbij geplugd omdat ik daar voordat ik mijn 200 gigabyte schijf heb geformatteerd al mijn muziek op heb gezet. Deze IDE schijf is 60 gigabytes en er staan meer dan 12000 nummers op.

Het probleem is dat ik als ik de Computer opstart ik de melding krijg dat er een SMART Failure is met de schijf van 60 gig. Nou ik druk dan op F1 zoals hij vraagt om door te gaan. Nu gebeurt er verder niets en hij start gewoon op. Maar ik kan niet bij die muziek die op die schijf staat omdat WinXP zegt dat hij geformatteerd moet worden. Nou ik dacht aan een Bad sector, dus ik heb netjes GetDataBack gedownload, om alle muziek enz eraf te proberen te halen. Maar ook GetDataBack krijgt het niet voor elkaar, want als hij bijna op het eind is, loopt mijn GetDataBack vast en wordt mijn beeldscherm zwart. Ik kan dan nog maar één ding doen en dat is mijn computer uitzetten door de aan knop 5 sec in te houden.

Wie kan mij helpen? Ik wil die muziek graaaaaag terug! Aangezien ik een muzieklijst aan het samenstellen ben voor mijn bruiloft!

EDIT : Ik ben van plan die muziek van die 60 gig harddisk op deze 170 gig D partitie te zetten.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Cyberet

Laatst bewerkt:
Zou even een test programma bij de fabrikant van je 60gig downloaden en de schijf even testen want vermoedelijk is daar wat mis mee.

je kan better een andere schijf kopen en daar de data op zeten aan gezien het maar 1,
hardisk is die gaat begeven maak niet uit dat je deze heb gesplit in 2 delen.
als die stuk gaat kan je ook niet bij het 2de deel van die schijf.

je kan better een andere schijf kopen en daar de data op zeten aan gezien het maar 1,
hardisk is die gaat begeven maak niet uit dat je deze heb gesplit in 2 delen.
als die stuk gaat kan je ook niet bij het 2de deel van die schijf.

Ja maar deze schijf is niet stuk. De schijf van 60 gig geeft de melding dat SMART Failure gedoe. Maar er staat een beetje veel data op dus ik doe hem liever niet weg, ik wil de bestnaden eraf halen.

Toch even een tooltje downloaden en testen want je hebt problemen met die disk.

Toch even een tooltje downloaden en testen want je hebt problemen met die disk.

De schijven zijn beide maxtor. Wat voor tool dien ik te downloaden? Repair tool ofzo? Kan namelijk niet wijs worden uit de internetsite van Maxtor wat voor repair tool ofzo ik nodig zou kunnen hebben.

Laatst bewerkt:
Gewoon opstarten vanaf floppy en dan testen kan wel een paar uren duren maar dan weet je of die goed is of niet.

Gewoon opstarten vanaf floppy en dan testen kan wel een paar uren duren maar dan weet je of die goed is of niet.

Ik heb nu mijn schijf getest en hij doet het nog. Dat programma heeft wat dingen gerepareerd en verder niks.
Toen opnieuw opgestart, Maar mijn getdataback loopt nog steeds vast en ik maak me ernstig zorgen of hij niet naar de filistijnen is. Maar ik moet die data wel hebbe! Zijn er nog andere prog's die ik kan proberen?

Misschien is de bootsector beschadigd,kijk er eens naar met Testdisk,om te zien of het nodig\zinvol is om de backup-bootsector terug te zetten.

http://www.cgsecurity.org/
Download.
http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.win.zip

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 de printscreen hier.

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Misschien is de bootsector beschadigd,kijk er eens naar met Testdisk,om te zien of het nodig\zinvol is om de backup-bootsector terug te zetten.

http://www.cgsecurity.org/
Download.
http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.win.zip

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 de printscreen hier.

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Zo goed? Deze prtscrn bedoel je toch?

Bijlagen

• testdisk.JPG
    testdisk.JPG
    38,4 KB · Weergaven: 28
Of zie aan een werkende versie van HDRegenerator te komen, en laat die vanaf een flop, indien mogelijk, of onderstaande cd zijn werk doen.

Hij staat op de Hiren's Boot CD, daar staan ook diverse harddisktools op, de ISO als IMAGE branden en ermee opstarten.

Weet je ergens waar je die boot cd kunt vinden? Ik kan er nergens aan komen, als ik een beetje zoek op internet. Ook op het usenet is hij niet te vinden.
Gr

Ja,dat was de juiste printscreen.Zoals je kunt zien zijn de bootsectors "identical",dus heeft het terugzetten van de backupbootsector geen zin.

Kies nu de "Analyse" mogelijkheid en enter,plaats deze printscreen ook hier.

Geef tevens even door hoeveel partities de schijf bevat.

Greetz

Zo goed? kreeg een vraag of ik een partitie met vista had gemaakt maar ik draai xp. Dus ik nee en toen kreeg ik dit

Bijlagen

• testdisk1.JPG
    testdisk1.JPG
    38,3 KB · Weergaven: 28
Zo ik heb HDD regenerator ook kunnen googlen, 3e hit :) En nu? Draaien die hap?

oh ik geloof maar één. heb hem ooit eens bijgeplugd en toen geformatteerd. dus het zal wel één zijn. daarna mijn 12000 nummers muziek erop gezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Duidelijk.

Kies nogmaals de analyse en blijf enteren totdat je onderin het scherm "Write" ziet verschijnen.

Selecteer Write,enter en volg de aanwijzingen.

Sluit af met "Quit" en start de PC opnieuw op om de wijzigingen door te voeren.

Hopelijk kun je de schijf dan wel benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan