harddisk formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

forrest1

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
hallo forum heb een brobleem met de harddisk. ik heb een externe harddisk, die heb ik gebruiktop mijn xtrend et 6500 is Linux. niet nagedacht? heb ze ook geformateert in Linux. nu is het zo dat het niet meer lukt in windows, kan ze nergens vinden dus kan ze niet meer gebruiken, of ik zou ze in windows moeten formateren, maar dat gaat dus niet. heeft iemand een oplossing hiervoor, zodat ik ze weer in windows kan gebruiken. ik dank u.

via schijfbeheer (te benaderen via computerbeheer) kan je de partitie verwijderen en vervolgens een nieuwe aanmaken die wel geschikt is voor Windows (NTFS bijvoorbeeld). Let wel: alles wat er op staat ben je kwijt bij het verwijderen van de partitie.

Benaderen in Windows

Wat K1pje zegt klopt helemaal, maar je kunt het ook in Windows benaderen hoor.
Van de verschillende tooltjes bevalt deze mij het beste.
Is gratis voor persoonlijk gebruik, alleen Windows ziet hem in Schijfbeheer nog steeds niet.
Hij is wel te benaderen via verkenner. Daar zie je een nieuwe drive, die je te vergeefs in schijfbeheer zult zoeken.

hallo K1pje Eric_Daleboudt bedankt voor de reactie op mijn vraag. het is gelukt heb nu weer 250 gb ter beschikking. ik bedank mij voor de goede tip.

Wat K1pje zegt klopt helemaal, maar je kunt het ook in Windows benaderen hoor.
Van de verschillende tooltjes bevalt deze mij het beste.
Is gratis voor persoonlijk gebruik, alleen Windows ziet hem in Schijfbeheer nog steeds niet.
Hij is wel te benaderen via verkenner. Daar zie je een nieuwe drive, die je te vergeefs in schijfbeheer zult zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan