Harddisk gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

coachman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Berichten
3
Beste mensen,
Mijn PC (een Dell) startte niet meer op. Kreeg alleen een zwart beeld met een waterval aan witte tekst en de schijf tikte continu. Opstarten in de veilige modus via F8 lukte ook niet want het scherm ging direct naar zwart. Heb de PC weggebracht naar een PC winkel, waar ik hoorde dat de harde schijf gecrasht was. De bewuste harde schijf is daar aan 2 verschillende PC's gehangen met hetzelfde resultaat; niet opstarten. Nu staan er op die harde schijf Indesign en Photoshop bestanden die ik vaak nodig heb en die ik nu dus kwijt ben. Een ander probleem is: ik ben geen PC-kenner en ben dus niet technisch en begrijp geen PC en/of besturingsjargon. Wie kan mij in Jip en Janneketaal uitleggen wat ik nu kan/moet doen.
Ik heb nog wel een andere PC, mocht dat handige informatie voor jullie zijn. O ja, geen backup van de bestanden die ik nu kwijt ben:eek:
Iedereen alvast hartelijk dank!
Greetz, Coachman
 
Wat ik zou doen is de schijf of in een USB behuizing drukken en hopen dat hij nog te lezen is, of hem als tweede schijf aan de pc hangen, er dus niet van opstarten.

Opstarten vraagt nogal wat van een schijf en als hij defect is gaat het daar vaak de mist in. Daarom hem dus als tweede schijf toevoegen opstarten van de goede schijf en kijken of hij zichtbaar wordt onder Windows.

Vaak crashed een schijf niet zo maar, maar wordt het vooraf wel aangekondigd. Doordat hij traag wordt, of af en toe tikt. Dit zou een waarschuwing moeten zijn!

Ik wens je veel succes en nog meer geluk om er nog de bewuste bestanden af te halen.

Groet,
Rolf
 
Dank voor je reactie Rolf,
Helaas is de schijf al in 2 andere PC gehangen als tweede schijf en hij werd niet zichtbaar.
Evenzogoed dank voor je advies en interesse.
Hartelijke groet, coachman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan