harddisk gedeeltelijk herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
De afb. van PartitionInfo laat inderdaad de onderhavige ruimte zien als "Unallocated".

Wat laat schijfbeheer zien?
Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer
deze krijg ik te zien als ik ipv PC/INTEL een analyse laat doen met de optie "non partitioned media".
Hier met pijltje naar beneden selecteren en enter,dan gaat Testdisk zoeken als het goed is.

1.Ken je of heb je Partition Table Doctor?Deze zou het aantal "heads" kunnen repareren.

2.Beschik je over een originele XP cd met minimaal SP1?Hiermee zou je een "Live BartPE" mee kunnen maken,om te zien of je de data (in een grafische omgeving)kunt benaderen en naar de andere schijf kunt verplaatsen.

De afb. van PartitionInfo laat inderdaad de onderhavige ruimte zien als "Unallocated".

Wat laat schijfbeheer zien?
Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer

Hier met pijltje naar beneden selecteren en enter,dan gaat Testdisk zoeken als het goed is.

1.Ken je of heb je Partition Table Doctor?Deze zou het aantal "heads" kunnen repareren.

2.Beschik je over een originele XP cd met minimaal SP1?Hiermee zou je een "Live BartPE" mee kunnen maken,om te zien of je de data (in een grafische omgeving)kunt benaderen en naar de andere schijf kunt verplaatsen.

Bekijk bijlage 37076 Printje van comuterbeheer, zoals je ziet wel aanwezig, maar niet toegewezen

Printje van comuterbeheer, zoals je ziet wel aanwezig, maar niet toegewezen
Ik heb geen schijf met hetzelfde probleem,dus ik kan dit niet testen,maar is er geen mogelijkheid in schijfbeheer om die ruimte opnieuw toe te wijzen?
Kijk daar even goed rond,b.v. door er eens met rechts op te klikken?

Kun je uitleggen hoe ik de Windows CD kan gebruiken om een LiveBarPe disk te maken?
Handleiding voor het maken van de rescue-cd "BartPE",met een plugin voor het "image" programma DriveImage XML.

Maak in de root van C:\ de volgende mappen aan.

Downloads
XP (Home of Pro,met SP1 of hoger).

Kopiëer de gehele inhoud van uw XP-cd naar "XP (Home of Pro,met SP1 of hoger)".

Download DriveImage XML, driveimage_xml.cab en pebuilder3110a.exe naar de map "Downloads".
Installeer pebuilder3110a.

Run pebuilder.exe
Klik,Ik ga akkoord.
Zoeken naar Windows installatie bestanden,klik Ja
Vink vervolgens Iso-image: (vul de bestandnaam in) aan.
Klik op Plug-ins > Toevoegen,blader naar de plugin-cab en klik Openen,klik OK.
Klik op OK.
Klik op Bouwen.
Nu krijg je de melding,Map bestaat niet "C:\PEbuilder\BartPE" bestaat niet.
Wilt u deze aanmaken??
Klik Ja.
De iso zul je nu in C:\PEbuilder aantreffen.

Programs:
PEbuilder
http://www.nu2.nu/pebuilder/
Download.
http://www.nu2.nu/download.php?sFile=pebuilder3110a.exe

DriveImage XML
http://www.runtime.org/dixml.htm

Directe downloads:
http://www.runtime.org/dixmlsetup.exe
http://www.runtime.org/driveimage_xml.cab

Greetz

Ik heb geen schijf met hetzelfde probleem,dus ik kan dit niet testen,maar is er geen mogelijkheid in schijfbeheer om die ruimte opnieuw toe te wijzen?
Kijk daar even goed rond,b.v. door er eens met rechts op te klikken?
Ik zit nu in een demo versie van Partition table doctor en heb daar de beschikbare ruimte voor mijn neus staan. Hij is alleen niet te activeren om in te lezen. Schijfbeheer voorziet hier ook niet in.
Wat als ik de actieve partitie nu eens zou vewijderen van die wel zichtbare 32Gig? Zou dat een doorbraakje kunnen betekenen? Ik ben bang dat ik toch dat hele ding straks moet gaan formatteren om het weer te gebruiken. Jammer van alla data, maar helaas.. of heb je nog een nabrander? Toch maar Fdisk proberen, dan?

Wat als ik de actieve partitie nu eens zou vewijderen van die wel zichtbare 32Gig? Zou dat een doorbraakje kunnen betekenen?
Niets verwijderen,heeft geen enkele zin volgens mij.

Waarom probeer je m'n post 26 of 27 niet?

Niets verwijderen,heeft geen enkele zin volgens mij.

Waarom probeer je m'n post 26 of 27 niet?
sorry, die had ik over het hoofd gezien. Inmiddels een stuk wijzer geworden en, jawel, met gebruikmaking van je handleiding heb ik nu de meeste data terruggevonden. Sommige een beetje in de war, maar goed, het is gelukt. Ik heb de key maar gekocht van het NTFS Recovery programma, want het is een top programma.
Ik wil je heel hartelijk danken voor je geduld en hulp. Het was ook geen gemakkelijke opgave.
Heb je nu nog een laatste tip hoe ik straks, na overzetten van alle files, due 160gig schijf in zijn geheel kan formatteren? Dat zou het verhaal compleet maken.
Met vriendelijke groet en veel dank.
Dick

Welcome :cool: en fijn dat je het meeste weer terug hebt :thumb:
Ik heb de key maar gekocht van het NTFS Recovery programma, want het is een top programma.
1.Over welk programma heb je het hier precies en wat heb je er mee gefikst?

2.Om de schijf te formatteren zou ik GParted gebruiken,bekijk de screenshots maar eens ;)
http://gparted.sourceforge.net/

3.Misschien wil je,voor je de schijf gaat formatteren,toch even de methode die ik in m'n post nr.26 aangeef,proberen.Het is niet veel werk en ik ben zeer niewsgierig of het wat opleverd.
Tenslotte zijn we hier erg afhankelijk van de bereidwilligheid van mensen,die met dergelijke problemen zitten,om e.e.a. te willen testen.
Alleen van die uitkomsten kunnen we (hopelijk) iets leren,om anderen ook weer te kunnen helpen ;)

Greetz

2.Om de schijf te formatteren zou ik GParted gebruiken,bekijk de screenshots maar eens ;)

3.Misschien wil je,voor je de schijf gaat formatteren,toch even de methode die ik in m'n post nr.26 aangeef,proberen.Het is niet veel werk en ik ben zeer niewsgierig of het wat opleverd.
Tenslotte zijn we hier erg afhankelijk van de bereidwilligheid van mensen,die met dergelijke problemen zitten,om e.e.a. te willen testen.
Alleen van die uitkomsten kunnen we (hopelijk) iets leren,om anderen ook weer te kunnen helpen ;)

Greetz
Hallo weer, natuurlijk wil ik daaraan meewerken.
Ik laat je de uitkomst weten

Greetz
Het programma heet GetDataBack for NTFS. Dit programma leest mijn onzichtbare en versnipperde harddisk uit en geeft weer wat erop staat.
Zo is het met eze software ook mogelijk om deleteted software weer boven water te halen, in ieder geval voor een groot deel.
Een deel van mijn vermiste files is verminkt over gekomen, maar 80% is gered, schat ik zo.
Je optie 26 heb ik geprobeerd, inclusief opnieuw opstarten, maar gaf na opstarten werdom zelfde melding.
Ik ga nu, na het terugbinden van mijn verloren schaapjes (files) proberen de disk opnieuw te formatteren zodat ik deze weer gewoon kan gebruiken.
Thanx so far en groeten
Dick

Ok,dank voor de replay,nog een laatste vraag.
Heb je met de BartPE cd nog bestanden kunnen benaderen,op het niet zichtbare gedeelte van de schijf?

Ok,dank voor de replay,nog een laatste vraag.
Heb je met de BartPE cd nog bestanden kunnen benaderen,op het niet zichtbare gedeelte van de schijf?
Nou, via dieCD ben ik eigenijk aan dat programma GetBackData gekomen. Met de files op de CD zelf kwam ik niet echt verder, maar het is wel een mooi hulpmiddel voor andere hardware-problemen als ik het zo bekijk.
groeten

Tsja dat "nog een laatste vraag" had ik beter achterwege kunnen laten,denk ik nu :D
Nou, via dieCD ben ik eigenijk aan dat programma GetBackData gekomen
Hoe jij een link hebt gelegd,tussen het maken van een BartPE cd en GetBackData,is mij een raadsel.In m'n handleiding daartoe staat over dat programma helemaal niets :confused:
Met de files op de CD zelf kwam ik niet echt verder, maar het is wel een mooi hulpmiddel voor andere hardware-problemen als ik het zo bekijk.
Ik ben bang,dat je het gebruik van BartPE niet helemaal,of misschien wel,helemaal niet begrepen hebt :(
Je hebt er jammer genoeg ook helemaal geen vraag over gesteld.

De bedoeling is n.l.,om middels het programma A43 File Management,hetgeen te vergelijken is met de Windows Explorer oftewel de "Verkenner",bestanden te verplaatsen van een schijf of partitie,die in Windows niet te benaderen is,naar een andere locatie,b.v. de C: partitie ;)

Ik beweer niet dat dit in alle gevallen werkt,maar veelal wel en met dat A43 File Management programma,doe je dat makkelijker,sneller en vooral overzichtelijker dan met welk "Rescue" programma ook en gratis :D

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan