HardDisk Gevallen..Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterwhoosaa

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Mijn externe harde schijf is gevallen op de grond.
nu ik hem opnieuw aansluit lijkt het alsof de harde schijf opstart maar dan tikt hij een beetje en dan stopt het.
Hij kwam de 1e keer nog even in deze computer te staan en heb ik geprobeerd er iets vanaf te halen.

Naderhand kwam hij niet meer in deze computer te staan.
Ik heb hem nog geprobeerd aan te sluiten op en andere pc.. dan zeg hij dat er een externe harde schijf is gevonden.. hij installeert deze en dan zegt hij dat ik hem kan gebruiken. Maar ook dan zie ik hem niet in deze computer verschijnen.

Ik heb hem ook al geprobeerd aan te sluiten op de sata aansluiting van mijn pc maar dan word hij ook niet gezien.

Weet iemand of dit nog te redden valt of ben ik al mijn data kwijt??

Het is een terabyte van maxtor die helemaal vol was :(

Welkom op Helpmij.nl.:)

Wordt de schijf nog wel in schijfbeheer weergegeven?

Als je de schijf op SATA aansluit, herkend het Bios deze nog wel?

Oké dan kan het niet zoveel kwaad tenzij hij aanstond creërt hij zijn eigen evenwicht, als hij dan valt was misschien wel gecrasht.

Misschien een andere USB poort.

Weet niet zeker of hij in de bios erbij stond. Heb het namelijk een paar weken terug geprobeerd. Kan straks eens kijken of hij hem dan wel vind.

Wat als hij hem wel vind.. en wat als hij hem niet vind? :P

Als deze wel gevonden wordt, kun je misschien met Testdisk nog dingen redden of een Data recovery programma.

Als hij niet vind kan je doen wat crash hier zegt, vind hij hem wel is het geluk.

Ik wacht eerst even af of de schijf in het Bios herkend wordt. Zoek op Google maar eens op schijven die niet herkend meer worden en data recovery. Er zijn nog een hoop mogelijkheden, betaald en onbetaald.

Oke zal ik doen. In Iedergeval bedankt alvast voor jullie hulp. Ik laat wel even weten hoe het verder gaat.

Laat maar weten of de schijf herkend wordt, dan kunnen we verder helpen.

Ik heb net even snel gekeken maar hij word wel herkend in de bios.
Hij gaf wel een disk (read) error aan. Maar in de bios stond hij wel mooi in het lijstje bij de sata hard disk.

Duss dit is een goed teken :d

Wat kan ik hier nu het beste mee doen?

Ik heb geprobeerd met testdisk maar hij vind hem niet.
Bij schijfbeheer onder windows 7 vind ziet hij wel een extra schijf staan maar alles wat ik probeer te doen, daar geeft hij een fout aan.

Heb op google gezocht.. en daar zeggen ze dat ik er tegen moet slaan?
Weet niet of dat werkt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan