Harddisk grootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

jer0en

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Kan mij misschien adviseren over aankoop van externe harde schijf?

Ik heb een desktop en een laptop. IK maak nu back-up alleen van data, op een usb stick. Dat doe ik handmatig een keer per week.
Nu wil ik echter volledige back-up hebben van beide pc's en zo mogelijk automatisch te laten doen.

Zelf heb ik gedacht aan een externe hd usb3.0. Die wil ik in tweeën verdelen (partitie?), een deel voor desktop en tweede voor de laptop. Kan dit?

Dan zou ik willen weten hoe groot zo'n schijf moet zijn. Als ik nu kijk op de properties van mijn drives, dan heb ik op de desktop ongeveer 75GB in gebruik en op de laptop ook zo iets. Samen dus ongeveer 150GB. Dat is niet veel hé? Zal voor de back-up een schijf van 320 GB voldoende zijn?

Jep, je kan je harde schijf in 2 partities verdelen. En 320gb moet genoeg zijn. Het eenvoudigste maak je een batch-bestandje waarmee je je hele C: drive comprimeert en op je harde schijf plaatst en vervangt (vraag me niet hoe:)). Maar let er wel bij op dat als je er een met usb 3.0 koopt, dat je er wel een AC/netadapter bijkoopt/-krijgt: anders kan je je hdd geen stroom geven.

Dat met AC/netadapter snap ik niet. Zowel mijn pc als de laptop hebben usb3.0 aansluiting. Dan zou het toch moeten kunnen?

Dan wel, maar ik dacht: de meeste mensen hebben nog geen nieuwe laptop/desktop met USB 3.0 (vind het zelf ook een beetje onzinnig om het nu al aan te schaffen, maarja). Dan levert het in ieder geval geen problemen op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan