harddisk herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

werwer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2006
Hey allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen . Wat is het probleem?
Gisteren heb ik windows xp opnieuw geinstaleerd. Mijn tweede harde schijf had ik als backup gebruikt. Maar met m'n domme kop had ik hem niet tijdelijk uitgeschakeld.

Ik heb eerst windows 98 geinstalleerd want ik heb namelijk alleen een upgrade van windows xp. Maar oke.. de tweede harde schijf, dus mijn backup, herkent hij wel, alleen hij geeft aan dat ik hem opnieuw moet formatteren. Wat moet ik doen want er staan namelijk bestanden op die ik liever niet kwijt raak. Iemand een idee??

Ik zat er zelf aan te denken om hem te formateren (Snelformateren) om vervolgens een programma te gebruiken die bestanden kan terug vinden. Is dit slim? raak ik zo niet echt m'n bestanden kwijt? Mocht dit kunnen, welk programma moet ik dan gebruiken voor het terugvinden van mijn bestanden? Of heeft iemand een nog veel beter idee!! (of ben ik echt gedoomed alles kwijt te raken?

Hoe back-up jij.
Gewoon bestanden overgezet of met een programma.
Ik zou de tweede harddisk als slave eens in een andere computer proberen.
Formatteren en weer terug halen.....zou ik persoonlijk pas als alle laatste doen.

Oke.. dan is dat in iedergeval een optie. Iemand nog andere ideeen?? Dus zonder het eerst te formateren?
Alvast bedankt :)

Ik heb gewoon bestanden gekopieerd.. of moet ik dat de volgende x ook anders doen?

nee hoor dat kan zo natuurlijk.

Overigens kan je jezelf de volgende keer een hoop werk besparen.
Je hoeft namelijk helemaal niet eerst win98 te installeren. Als XP gaat controleren op update geschiktheid stop je even de win98 cd in de speler (of een andere, als je twee cd/dvd spelers hebt), XP bekijkt de cd even en gaat daarna gewoon verder met installeren.

Lange Pier zei:
De partitieindeling hiermee herstellen is meestal voldoende.

Oke :) ziet er veelbelovend uit.. maar hoe werkt het?? Ik kan je eventueel even het logbestand opsturen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan