harddisk in docking station krijg foutmnelding parameter is onjuist.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik heb een harddisk uit een pc gehaald en aangesloten in een docking station om zodoende de data te kunnen redden. Maar krijg de foutmelding: G:\ is niet toegankelijk De parameter onjuist is. Help wat nu?
Op de harde schijf staat windows vista. Maar startte niet meer op. Geprobeerd via een opstart dvd maar dan kan ik alleen vista opnieuw installeren en ben ik bang de data te verliezen ... toch?

Klinkt mij als een overleden harddisk in de oren, wat aansluit bij jouw melding dat je nu data ervan redden wilt.
Gegeven de melding zou ik vermoeden dat het controller-board op de harddisk overleden is [hopelijk niet ook de magnetische platen en/of de lees-/schrijfkop.]

Lijken de magnetische platen wel gewoon te draaien (zoemgeluid/trilling) en komt er verder geen verdacht geluid uit die harddisk (pingel-geluid etc.) dan zou je (maar mogelijk beter niet jij zelf maar een pc-technicus) een transplantatie kunnen proberen van het controller-board van een exact identieke harddisk (zelfde grootte, zelfde volledige type-aanduiding zoals aangegeven op de sticker op de harddisk etc.) naar de harddisk die nu problemen heeft.

Tijs.

Bedankt voor de reacties. Even een update:
Eerst de hdd geprobeerd uit te lezen via een dockingstation. Daarna aan een andere pc 'gehangen" en
na een (mislukte) poging voor een nieuwe installatie, wordt afgebroken vanwege beschadigde sectoren enz., ervoor gekozen de harde schijf te formatteren (jammer van de data). Snel formatteren lukte ook niet. En tenslotte volledig formatteren geprobeerd maar na 22 uur en geen verandering dit ook maar gestopt. Ervan uitgaande dat de hdd dus niet meer werkt.
Plan: hdd vervangen. Het is een seagate Barracuda 7200.11 500Gb (st3500820AS)

Op internet gezocht en vind dan een Seagate barracuda voor rond de 50 euro. Maar met iets andere specificaties. Namelijk Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB Harde schijf(SATA 600, ST1000DM003, AF, Bulk). Moet ik nog ergens speciaal op letten? Of moet dit type goed zijn ter vervanging van de oude hdd?

Dit zou goed (genoeg) moeten zijn. Zelf geef ik de voorkeur aan de (duurdere) WDC Black, waarvan ik zelf de 2 TB versie heb, maar hier de prijzen staan van de 1 TB variant.

Tijs.

Bedankt ik zoek nog even en laat verderop deze week wel weten of eea is gelukt.

Paul

Ik sluit deze vraag. De harddisk bleek definitief kapot. Jammer van de data. Maar een nieuwe hdd gekocht en W10 geinstalleerd. PC draait weer prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan