Harddisk is "verkleind"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moviemaker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Als amateur-cineast heb ik een PC met 3 harddrives. Mijn C: (30GB) voor mijn besturingssysteem, een 2e (30GB) voor mijn documenten (muziek, foto's, Office documenten, ....) en een 3e (80GB) enkel en alleen om videobeelden te capturen om ze dan te monteren en DVD's van te maken. Ik werk met XP PRO. Alle schijven dus NTFS.

Een paar dagen geleden wou ik mijn pc herinstalleren en daarvan maakte ik gebruik om de HD van 80GB te vervangen door een nieuwe van 250GB. Mijn documenten plaatste ik samen met nog een paar beelden allemaal op HD van 80GB zodat ik mijn documenten dan later opnieuw kon verplaatsen.
Na herinstallatie en het bijplaatsen van die schijf van 250Gb en het verwijderen van mijn oude C: heb ik oook die oude van 80GB teruggeplaatst met de bedoeling al mijn documenten terug te hebben.
Tijdens het opstarten verscheen er in de taakbalk een geel driehoekje met een uitroepteken erin. Met een bericht als zou er iets niet zijn opgeslagen en dat er wellicht gegevens verloren zijn.
Inderdaad op die schijf was niets meer terug te vinden.
Maandag heeft mijn pc handelaar mij een programma geïnstalleerd (Restorer 2000 Professional) om te proberen de verloren informatie terug te krijgen. 3566 van de 7058 bestanden zijn terug gevonden en over gezet op mijn nieuwe schijf van 250GB.
Nu wil ik mijn 80GB gebruiken als schijf voor mijn documenten. MAAR volgens Windows (ook schijfbeheer) en andere diagnose software (o.a. van Maxtor, het merk van mijn schijven) heeft deze schijf maar 32 GB.Ik ben dus 48 GB kwijt. Ik kan deze formatteren en gebruiken, maar waar zijn die andere 48GB naartoe. In schijfbeheer kan ik maar 32GB gebruiken, van de rest is er niets te vinden. Ook bij apparaatbeheer en bij de eigenschappen van de schijf kan ik maar 32GB vinden.
Is die schijf defect of kan ik alsnog terug de volle 80GB terugkrijgen?

Welkom op Helpmij.:)

Kijk eens achter op de schijf of de schijf niet op de limiet van 32GB ingesteld staat. Dit is een jumpertje die apart is ten opzichte van het Master/ slave gebeuren.

Neen ook dit is het niet

Bedankt voor uw snelle reactie. Maar op dit type schijf "Maxtor D740X-6L" is er enkel de mogelijkheid om de Jumper betreffende het Master, Slave of Cable Select gebeuren in te stellen. Ik heb trouwens geen jumpers verzet tussen het uithalen van de schijf en het terugplaasten ervan.

Jammer. Maar toch bedankt

En hoeveel gigabyte is er volgens je bios? Als die zegt 80, dan kunnen we allesins al een hardwareprobleem uitsluiten:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan