Harddisk kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hellup...
Gisteren stopte mijn computer ineens... na 5 minuten uitgestaan te hebben, startte hij gelukkig weer op...
Maar na weer een kwartier stopte hij weer spontaan.

Ik dacht dat misschien wat software conflicten veroorzaakte, dus ik besloot vanochtend win XP opnieuw te installeren. Maar toen kreeg ik allerlei vreemde meldingen die me niet bekend voorkwamen. Ik heb de harde schijf eruit gehaald en met PM bekeken (zie bijlage). Ik heb geprobeerd om met PM de schijf te formatteren, opnieuw als fat 32 te schrijven, maar als de pc dan opnieuw opstart krijg ik de melding: Error #4. Bad argument/parameter. Hoe moet ik dit nu oplossen? De harde schijf bestond uit twee partities. Hoe kan ik nu toch proberen alle partities weg te werken en deze opnieuw te maken. Als ik met opstartdiskette opstart, en dan met fdisk probeer partities te maken en/of te verwijderen blijft fdisk hangen. Hij lijkt dan wel niet te kunnen lezen van de harddisk.. Ik hoop dat iemand een suggestie heeft, zodat ik het snel kan fixen.

Je bent al eens meer aan het stoeien geweest met XP,dus van Cd rom opstarten (waaarbij de cdrom als eerste boot moet staan in bios)dan heb je de keuze om naar hartelust alles in te delen zoals jezelf wilt.
Het nakijken van je HD,ga naar de site van het merk en haal daar een diagnose tool op,waarmee je hem na kan kijken en eventueel repareren
Kijk ook even in je eigen Profiel wat je allemaal al hebt gedaan !!

ik heb al geprobeerd te installeren via de cdrom, maar dat lukt echt niet... dan krijg ik een foutmelding (weet m nu niet precies)... En hoe kan ik in mijn profiel kijken om te kijken wat ik met de harddisk gedaan heb...

Ik ga ff op de site van maxtor kijken wat zij te bieden hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan