Harddisk lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Mijn western digital 80gb met 8mb cache maakt sinds vorige week lawaai. Een piepend en zoemend geluid. Wat kan ik daaraan doen?

Dan gaatie binnenkort kapot dus inderdaad vlug een back-up van de bestanden die je niet kwijt mag raken.

Ik heb nog garantie dus ga snel backuppen. Bedankt voor de tip.

Vanmorgen bij de computerwinkel geweest met deze harde schijf. Ondanks dat deze een gierend geluid maakt, zijn ze van mening dat het geen kwaad kan. Ze zeggen dat alle western digital schijven dit na een paar maanden krijgen. Ik heb er een beetje slecht gevoel over. Vandaar dat ik hier eens wil informeren of dat echt zo is wat ze zeggen.

Die van mij deed het inderdaad ook na een paar maanden en toen ging ie kapot, dus ze hebben deels gelijk. Maar een harde moderne schijf die lawaai maakt en zeker een gierend lawaai die gaat naar de knoppen en schrijf maar een brief naar wd om te vragen of die dealer gelijk heeft!! Denk ut niet namelijk.

Geplaatst door anansie
Ondanks dat deze een gierend geluid maakt, zijn ze van mening dat het geen kwaad kan. Ze zeggen dat alle western digital schijven dit na een paar maanden krijgen.
laat je hier niet mee afschepen. Als ze dit niet vantevoren hebben gezegd, heb je sowieso recht op je geld terug.

Verder zou ik op de homepage van western Digital een tooltje downloaden om de hd te controleren op s.m.a.r.t. errors. Als ie errors vindt, even een rapportje laten maken en dat meenemen naar de pc-winkel.

Vorige week is de hd dus toch helamaal stuk gegaan. Deed helemaal niets meer. Gelukkig nu wel een hele nieuwe gekregen. Ik ben HEEL blij dat ik op tijd backuppen heb gemaakt. Hoewel de nieuwe harde schijf een stuk minder lawaai maakt, hoor je hem wel. Is dat normaal bij Western Digital?

Nou je mag hem bijna niet horen volgens mij, maar je bent nu ervaringsdeskundige dus gaat ie je weer wakker maken dan weetje iig dat je moet backuppen. Maar bij activiteiten mag je wel iets horen dus maar niet storend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan