Harddisk maar 130Gb ipv 500Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Ik heb zojuist een nieuwe pc gebouwd, opgestart en windows installatie gestart. Probleem is nu dat er in de setup maar 130 Gig beschikbaar is om een partitie op aan te maken, terwijl het een 500 Gig schijf is. Ook in partition manager is er maar 130 beschikbaar. Ik heb ook al een deel van de schijf geformateerd en windows geinstalleerd, maar ook met windows blijf ik 130 Gig houden.

Iemand een idee hoe dat kan en wat ik moet doen om dit op te lossen?

Heb je al SP2 geinstalleerd als je Windows XP hebt?
En wat voor moederbord heb je of welke bios?
Oudere versies ondersteunen namelijk geen schijven groter dan ong. 137Gb

Ik heb een MSI K9A Platinum moederbord met AMD Athlon64 5600+ dualcore proc. Upgraden naar SP1 of 2 heb ik nog niet geprobeerd inderdaad, dat zou ik nog kunnen proberen.

Ik ga zometeen SP2 installeren. Komt dan gelijk de overige ruimte op de HD beschikbaar om te formateren of moet ik daar nog wat voor doen?

hoef je niks voor te doen. Het word vanzelf zichtbaar maar je moet het nog wel even formatteren.

P.s. Je hebt alleen geen AMD dualcore processor maar een X2 ;)

hoef je niks voor te doen. Het word vanzelf zichtbaar maar je moet het nog wel even formatteren.

P.s. Je hebt alleen geen AMD dualcore processor maar een X2 ;)

AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core
Wat is het verschil dan?:confused:

TS, dit registerfixje had het ook gedaan.

Je dient door diskmgmt.msc de vrij/bij gekomen ruimte wel te partitioneren en te formateren.

Jep, het heeft perfect gewerkt. De ongepartitioneerde ruimte kwam netje tevoorschijn en na het partitioneren werkt het geheel prima. Thanks guys.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan