Harddisk niet herkend bij XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoerBert

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Berichten
14
Ik probeer XP opnieuw op mijn netboek te installeren. Dit lukt echter niet omdat hij de harddisk niet ziet als ik vanaf USB boot. Ik heb het met mijn originele XP home geprobeerd, en ook met enkele gedownloade versies.

Ik vermoed dat dit een driver issue is. Als ik bijvoorbeeld met mini XP van hirens opstart wordt de HD wel herkend. Ik heb het ook geprobeerd met Ubuntu en windows 7 en dat lukte wel zonder problemen. Ik geef echter de voorkeur aan XP aangezien ik windows software nodig heb en ik voor XP een geldige licentie heb en voor win7 niet. Bovendien heb ik de indruk dat windows 7 wat minder soepel draait.

Als ik op de Acer site kijk zie ik daar geen drivers voor mijn acer one D150-1br staan.

Weet iemand welke driver(s) ik precies nodig heb?
Hoe kan ik de drivers embedden in de installatie zodat de harddisk wel herkend wordt?
 
In de BIOS, SATA interface op IDE instellen. Dan ben je ook geen driver nodig. Voor een beginner is dit de makkelijkste oplossing, ALS deze optie in de BIOS aanwezig is.
 
In de BIOS, SATA interface op IDE instellen. Dan ben je ook geen driver nodig. Voor een beginner is dit de makkelijkste oplossing, ALS deze optie in de BIOS aanwezig is.

Dan heb je dus ook niet de mogelijkheid om op AHCI te draaien waardoor je tot 15% verlies kan hebben op je lees performance. (Afhankelijk van een aantal factoren als schijf/moederbord/chipset).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan