Harddisk niet te benaderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie zou mij kunnen helpen met het vlg. probleem?
Vanaf N0v. 2003 heb ik mijn computer laten upgraden.
Ik schrijf even over wat er op de nota stond.
Er zit nu in 1 Moederbord MSI KT6 Delta ultra socket 462 VIA KT400 chipset.
Processor AMD Athlon 3000 mHz+kogellager cooler
Intern geheugen 1024 MB Videokaart Geforce 256 Mb.
2 Harde schijven. 1 van 80 gb. Deze is ingedeeld in 2 partitie1s van 40 Gig. Is de c + d schijf. op c staat windows + software en op D back-ups van Data.
E = videoschijf van 120 Gb.
Deze week kon plotseling het systeem niet meer worden opgestart, (was diezelfde dag op de normale en juiste manier afgesloten).
Maar nu blijkt de hele schijf niet meer te benaderen. heb de computer terug naar de winkelier gebracht. ook hij krijgt op geen enkele manier toegang tot de harde schijf. Het grootste probleem is nu dat ik dus ook mijn backups kwijt ben. Heeft iemand een suggestie om dit terug te kunnen krijgen.
Buiten dat, hebben meer mensen problemen met een ssortgelijk systeem. het is nl. al de 2e keer dat er serieuze problemen optreden met deze configuratie.
De firma waar ik het systeem heb gekocht geeft wel goede garantie, kan eventueel zelfs een andere harde schijf krijgen, maar ik weet niet of dat dan alle problemen oplost of dat er meer aan de hand is.
Groetjes.
Ria

Om die data terug te krijgen moet je hem verbinden aan een andere pc, evt. met behulp van een USB 2.0 doos voor harddisks.

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb op dit moment een leencomputer, (de mkijne staat bij de winkelier/reperateur.
Op mijn bon staat Harddisk 80 Gb 7200 rpm S-ATA.
En wat betreft het aansluiten op een andere computer, dat heeft die man gedaan, met als gevolg dat ook die computer toen niet opstarte. (Toen de schijf er weer af was gehaald, weer wel hoor.)
Gr. Ria

Als je de data wilt redden ( als het nog mogenlijk is ) dan kan je het proberen met Pcinspectors

Je moet een besturingssysteem hebben op een andere Harde schijf, als je vandaaruit de s-ata schijf kan benaderen is er nog een kans, anders ben ik bang dat het niet lukt.
De s-ata zal nog wel onder de garantie vallen, deze ruilen ze gewoon om, je bent echter wel alle data kwijt.

groetjes speedtouch

Ik denk dat het met die USB 2.0 doos de beste kans van slagen heeft. Als die problemen geeft om in de Verkenner geopend te worden weet je dat het verder onmogelijk is.

allemaal bedankt. Geef deze informatie door. Als het lukt, laat ik het jullie weten. Maar kan op dit moment niets zelf doen, omdat hij dus nog in de winkel staat.
Groetjes,

Ria

Nogmaals iedereen bedankt. Maar de leverancier heeft een nieuwe harddisk geplaatst en zegt dat het probleem ligt in de soort harde schijf (serial ATA)
Ben mijn gegevens kwijt en ga ze maar opnieuw invoeren.

Jammer dat je de foto's niet meer hebt, volgende keer kan je het beste de foto's op een cd-rw kopieren, als je dan een chrash hebt is het niet zo erg.

groetjes speedtouch

doe ik zeker. het ging ditmaal om adresbestanden etc. Ook heel veel werk.
Groetje.
ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan