Harddisk op sterven

Status
Niet open voor verdere reacties.

solotalent

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Bij het opstarten van mijn PC vannochtend kreeg ik de melding: please backup and replace: hard-disk condition: BAD

Ik neem aan dat dit betekend dat mijn hard disk vervangen moet worden?

Mijn vraag is: hoe?

ik beschik over:

een externe harde schijf met een capaciteit van 1TB
een andere harde schijf met ongeveer dezelfde capaciteit als degene die nu in m'n pc zit (500GB) waarvan ongeveer 150GB in gebruik

ik wil graag AL mijn bestanden, instellingen en gegevens bewaren, dus het liefst vanavond mijn pc opstarten zonder iets te merken van een nieuwe hard disk..

st

Dan zul je een complete image moeten maken van je systeem... Dit kan met Ghost.

oke, en deze plaats ik dan op mijn externe harde schijf... is dit vervolgens makkelijk terug te zetten op die andere harde schijf die ik dan in mijn pc ga monteren?

Of je cloont de ene schijf naar de andere schijf.... dat gaat nog sneller...

Ja, dat kan.
Dat gaat vele malen sneller als een normale installatie van een OS.
Heeft wel één nadeel, echt alles van je huidige hd wordt dan meegenomen.
Je hebt dan dus geen clean instal van je os, waar mijn voorkeur naar uitgaat.

mijn voorkeur gaat daar juist wél naar uit. omdat ik nu al weken met een ultra-stabiel systeem draai en dit heel graag wil behouden. Hoe gaat het clonen van de ene schijf naar de andere?

Zoek naar CloneZilla op Google. Dat is een alternatieve manier om het te bereiken (Ghost is een betaald product). Handleidingen zul je (bijv.) wel op YouTube kunnen vinden. link naar CloneZilla. Je kunt een zgn. Live CD gebruiken om het te doen. link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan