harddisk probleem na gebruik herstel cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry van der B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Beste mede computergebruikers,

Vanwege mijn beperkte budget heb ik een mooie tweedehands pc gekocht en heb daar later de herstel cd's bijgekregen.
Nu ik de herstel cd gebruikte en dacht een mooie lege, dus nieuwe pc te hebben kreeg ik echter een groot probleem. Van de C schijf heb ik van de 200 GB nog maar 13,6 (NTFS) over, de rest is verdwenen. Wel is er een partitie D schijf gemaakt, maar hier staat ook maar 6 GB op. Het lijkt wel of er van mijn 200GB een 20 GB is gemaakt.

Wat kan ik nu doen?

groet,

Henry

klik even met je rechtermuisknop op deze computer en daarna op beheren

Bij opslag dubbelklikken op schijfbeheer en kijk of hij daar tussen staat...

klik even met je rechtermuisknop op deze computer en daarna op beheren

Bij opslag dubbelklikken op schijfbeheer en kijk of hij daar tussen staat...

Reuze bedankt, ik heb in ieder geval mijn 200GB weer terug. Alleen geeft hij nu aan dat deze partitie niet is toegewezen. Kan ik dit op een of andere manier bij mijn C schijf voegen?

Via die schijfbeheer kan je een letter toewijzen aan je hd...

Maar... misschien is het handiger als je meerdere partities hebt. ( persoonlijke mening )

Als je bijvoorbeeld alle leuke programma's die je wilt houden op (bv) de D partitie zet... of ook je mijn documenten op de D partitie zet... dan hoef je niet elke keer weer een backup te maken als je windows opnieuw gaat installeren ( want je formateert en installeert windows op C en niet op D. Dus de D partitie blijft intact ) of als je windows zwaar naar de maan is en je kan er niet meer in heb je al je documenten nog op de D partitie staan zodat je met een gerust hart windows opnieuw kan installeren.

Ik weet niet of het in schijfbeheer mogelijk is om vrije ruimte toe te wijzen aan een ander station zonder dataverlies.
Partition Magic is een programma die dat feilloos voor je doet.
Mail me maar ff.

Partition Magic is een programma die dat feilloos voor je doet.
Daar heb ik meermalen andere ervaringen over gelezen.Dergelijke exercities zijn nooit 100% risiko vrij en het maken van een backup wordt ook door de makers van dit soort programma's aangeraden.

Mocht je dit toch willen doen,laat het programma dan altijd 1 opdracht tegelijk uitvoeren,om het risico van fouten tot een minimum te beperken.

Overigens deel ik de mening van DjEngin,t.a.v. het hebben van meerdere partities,om daar permant de belangrijke data te parkeren.

Denk daarbij ook aan de Mail,Adresboek en de Favorieten.

Kijk hier voor uitleg onder punt 72

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

Greetz

Aangezien hij zijn pc net heeft geïnstalleerd, zal het maken van een back-up niet zo noodzakelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan