Harddisk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Een goedemiddag alle,

Na zoektochten op google en verschillende post hier gelezen te hebben als gast, heb ik mij toch maar even geregistreerd om een vraag te stellen betreffende de harddisk.

Gister heb ik zo heel de ochtend de computer gewoon kunnen gebruiken en waren er geen problemen of wat dan ook. Toen ik 's avonds thuis kwam, en de computer aanzette vroeg deze om een boot device. Belabberd. Ik een paar opnieuw die computer opgestart, maar helaas hij kon de HDD niet vinden.
Kast open gemaakt, alle sata poorten geprobeerd, 3 verschillende kabeltjes geprobeerd, geen reactie. Aangesloten op een andere computer, helemaal niks.

HDD kapot zou je zeggen, het gekke is alleen dat er niks raars mee gebeurd is en de hardeschijf wel normaal opstart en voor de rest geen rare geluiden maakt.:confused:

Hebben jullie enige idee wat er zou kunnen zijn?

Groet,

Tony

Het is een Maxtor. Zo'n 2,5 jaar oud schat ik. De PC is niet van mij zelf overigens, dus weet niet precies hoe oud de schijf is.

Is meer een bios probleem.
cmos batterij zou leeg kunnen zijn.
Pas zeker weten doe je als je de schijf in een sata hdd behuizing zet.
Doet de schijf het dan wel,is tie niet defect.

Is meer een bios probleem.
cmos batterij zou leeg kunnen zijn.
Pas zeker weten doe je als je de schijf in een sata hdd behuizing zet.
Doet de schijf het dan wel,is tie niet defect.

Heb hem, zoals ik al eerder zei ;), ook in een andere computer geprobeerd. En ook met een thingie aangesloten en beide gaf het geen kick, nja wel normaal spinnen maar niet worden herkend.

Ik zei toch ook : probeer de schijf in een externe sata behuizing.
Niet in een andere computer,want dat werkt niet.

moet hij eerst nog 30 euro betalen voor een behuizing :confused:
kan je beter 65 euro betalen en die 1.5TB kopen dat kost je minder tijd :p

dat harde schijf zal niet werken, dus je moet een nieuwe harde schijf kopen.

Als u alle belangrijke gegevens met de oude harde schijf, zodat u kunt herstellen van uw gegevens met goede data recoverybedrijf en goed werken als voorheen :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan