Harddisk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Driver zei:
De schijf zit inderdaad met een speciale kabel direct op het board.
Zou je dit eens willen verduidelijken?
Die speciale kabel is een SATA-kabel?
En hoe gaat ie je computer in? Door een gaatje?

Dick Borstlap zei:
Zou je dit eens willen verduidelijken?
Die speciale kabel is een SATA-kabel?
En hoe gaat ie je computer in? Door een gaatje?

De kabel is inderdaad een speciale sata kabel.
Hij gaat van het board direct naar de slede waar de HD inzit
Deze kan ik dus verwisselen met een sleuteltje

Lange Pier zei:
Tja, de TS heeft een Silicon Image Sil 3112A RAID Controller on board met een nForce ll chipset die hier niets toe doet.

Ik denk dat dat wel eens kan tegenvallen... lees dit even (engels): klik

Het komt er op neer dat het zou komen door de GARTdriver en door het updaten van je videodrivers (de laatste versie, misschien helpt de omegaversie ook goed) kan het probleem weldegelijk opgelost worden (geen garantie).
Omegadrivers: www.omegadrivers.net

Sarvo zei:

Het komt er op neer dat het zou komen door de GARTdriver en door het updaten van je videodrivers (de laatste versie, misschien helpt de omegaversie ook goed) kan het probleem weldegelijk opgelost worden (geen garantie).

Dat is inderdaad het zelfde probleem, ik las laatst een stukje dat je juist de windows driver voor de nForce chipset moest gebruiken en niet die van nVidia zelf, schijnen ook problemen te geven, hier eigelijk ook i.c.m. die gart driver.

Well...
I got news, actually good news but embarrassing for me

I kind of solved the problem. After some test on my PATA drive it appears that I didn't install all my drivers. After installing the nforce unified, the problem came again.
After testing one by one the drivers unified, it appeard that the problem is caused by the GART driver.

Is it a necessary driver?
Why is it ruining my system?

anyway it has nothing to do with the sata controller. my bad.

Verplaatst Verwisselbare opslagmedia --->> Harddisk.

Sarvo zei:

Misschien een rare vraag maar waar haal ik de gartdriver vandaan, heb wel op de site die je aan geeft zitten zoeken

Lange Pier zei:
Tja, de TS heeft een Silicon Image Sil 3112A RAID Controller on board met een nForce ll chipset die hier niets toe doet.

Die SIL is niet hotswappable.
Maar de TS heeft alleen een probleem dat als hij de schijf aanzet, zijn computer langzamer wordt, dan wordt de schijf denkelijk niet gezien als nieuwe hardware, misschien omdat deze aan die interne raid/sata controlle hangt.

TS, je kunt proberen om de schijf in te zetten als een raid schijf, maar dan alleen, indien de controller dat pakt, of indien dit nu zo staat, de raid eraf te gooien.

Waar deze informatie vandaan komt is onduidelijk, niet uit de thread. Het volgende bericht is van TS.

Driver zei:
Ik ben er nog steeds niet uit.
Nog eenmaal proberen.
Het volgende gebeurt er als ik een programma op de computer opstart duurt dit zeer lang, maar zodra ik de sata schijf met het sleuteltje uitzet dan start het programma direct op
Wat kan dat zijn
Wie kan mij hiermee helpen.

Het gegeven dat hier een (SATA) Raid controller in het spel is, wordt niet verder uitgewerkt. Maar dat zou volgens mij wel moeten gebeuren. Een conflict tussen Raid en niet-Raid zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van het langzamer gaan werken van het systeem. Als de eerste HD bestuurd wordt door een Raid controller en als in zijn BIOS Raid Technology is geactiveerd en de tweede HD er in gehangen wordt als SATA AHCI en niet gekoppeld aan de Raid controller, dan onstaat er volgens mij een probleem.

Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Waar deze informatie vandaan komt is onduidelijk, niet uit de thread. Het volgende bericht is van TS.

Het gegeven dat hier een (SATA) Raid controller in het spel is, wordt niet verder uitgewerkt. Maar dat zou volgens mij wel moeten gebeuren. Een conflict tussen Raid en niet-Raid zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van het langzamer gaan werken van het systeem. Als de eerste HD bestuurd wordt door een Raid controller en als in zijn BIOS Raid Technology is geactiveerd en de tweede HD er in gehangen wordt als SATA AHCI en niet gekoppeld aan de Raid controller, dan onstaat er volgens mij een probleem.

Uit een andere draad.
Driver zei:
Ik heb een ASUS A7N8X-E deluxe motherboard

Oftewel een nForcell chipset met een Silicon Image SATA controller 3112a, geen intel chipset, AHCI is een kreet van deze firma.

Zie voorgaande post met de problemen voor de gart driver.

Lange Pier zei:
Ik heb het niet gehad over SATA ll, dat is zo'n loze kreet, SATA 300gb/sec hebben ze het maar genoemd, er zitten ook verschillen tussen qua mogelijkheden, zelfs van dezelfde fabrikant, bos en bomen, enzo, vaag allemaal, nee SATA ll zegt niets.

Ter verduidelijking bijgaande link naar de site van de Serial ATA International Organization, of SATA-IO.

Eveneens ter verduidelijking de ledenlijst van SATA-IO.
In de toekomst zullen harde schijven hoelanger hoe meer als Serial ATA (en vaak met RAID-controller) op de markt verschijnen.

Tot slot de FAQ van de website SATA-IO.

TS zou m.i. moeten kijken naar de controllers van zijn twee harde schijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan