Harddisk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rEFLEKT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Berichten
1
HoiHoi

Erm... men maat zen computer heeft 2 (80 en 300gig beide Maxtor) hdd's allebij SATA's. Nu hij herkent er maar eentje van. Maar me maat von dat niet zo erg totdat die goeie(80gig) kapot was. Nu zen moederbord is veroudert en kan geen SATA lezen dus zit er zo'n kaartje tussen van Silicon Image.

Nu heb ik de kabeltje van zen kapotte hdd hetzelfde aangesloten op die van 300gig.
Bij het opstarten vindt de computer zen 300gig hdd maar als ik windows wil instaleren zegt die dat er geen vaste schijven inzitten.

Nu heb ik gehoord dat je eerst de drivers van dat kaartje van silicon image moet instaleren en dan pas windows kunt instaleren, maar hoe doe je dat en waar vindt je die nog

Dit is wat erop het Silicon Image kaartje stond:

Silicon Image
Satalink
Sil3112ac144
922389119A
0407 1.1.
 
de drivers zouden op het cdtje van dat kaartje moeten staan.
je dien deze op een floppy te en of usb stick.
als je dan opstart van af cdrom van xp vraag deze ook om op f6 te druken en dan kan,
je die drivers instaleren hier na gaat het instalatie van xp verder.
 
cdrom

de drivers zouden op het cdtje van dat kaartje moeten staan.
je dien deze op een floppy te en of usb stick.
als je dan opstart van af cdrom van xp vraag deze ook om op f6 te druken en dan kan,
je die drivers instaleren hier na gaat het instalatie van xp verder.


Hoi allemaal, heb mij ineens ook maar geregistreerd.

Nu het feit dat mijn vriend deze info online heeft gezet gaat erom dat we deze drivers niet vinden en of iemand soms zou weten waar ze staan zodat we ze kunnen downloaden en brannen voor in men pc te krijgen want het probleem zit hem net daar dat ik die zogenaamde cdrom niet heb, ik heb al gezocht maar die heb ik bij aankoop van men computer niet meegekren:confused:.

Greetings
:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan