Harddisk R.I.P. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoRpHeUz

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
207
Hoi,

Met de pc van mijn zus heb ik een probleem. Nadat ze namelijk op een gegeven moment de pc had ge-herstart, gaf DOS de volgende melding:

Kan niet lezen van C
OPNIEUW, AFBREKEN, NEGEREN

Toen heb ik alle kabels opnieuw ingestoken van de HD (IDE, POWER) wat niets holp.

Daarna heb ik de HD in mijn computer ingebouwd en daar deed ie het wel. Via mijn PC heb ik de HD op virussen gecontroleerd zonder resultaat.

Weet niet wat ik nog meer kan proberen....?

Thnx 4 reading
 
Staat de hd wel goed in de BIOS ingesteld? Het lijkt me niet dat de harde schijf 'dood' is aangezien die het wel in jouw computer doet.
 
De BIOS ziet de HD gewoon. Nou zat ik me ff af te vragen of het niet een bootsector virus kan zijn. Deze zijn wel nogal redelijk zeldzaam maar zou toch kunnen. FF pctje scannen met flop...

(staan bootsector virussen op de HD?)
 
Dat kan je proberen. Maar je kunt ook proberen of je met een opstartfloppy wel op de hd kunt komen. Als dat niet zo is denk ik dat je kunt proberen de hd te formatteren.

Bootsectorvirus.
Het grootste deel van alle virussen, misschien wel meer dan 80 procent, behoort tot de groep van de (master-)bootsectorvirussen, meestal kortweg met mbr-virus aangeduid. Zoals bekend mag worden verondersteld heeft iedere diskette (die van 1,44 MB, maar bijvoorbeeld ook ZIP-diskettes) en harde schijf een bootsector. De bootsector wordt gebruikt voor het initialiseren van het besturingssysteem dat op de pc of het werkstation wordt gebruikt. In de bootsector staan de gegevens over het type schijf en de indeling ervan. Iedere keer als een pc wordt opgestart, wordt de masterbootsector van de harde schijf gelezen en wordt het master-bootsectorvirus in het RAM geplaatst.

Bron: Virusalert.nl
 
Bios

Ik zou toch eerst kijken of het zeker is dat de hd een bootvirus heeft.
het klinkt meer als een pc probleem betreft of bios of een flop nog in de drive of wat ever.

Als je zeker weet dat de instellingen goed zijn van die pc en als je zeker weet dat de harde schijf gewoon werkt bij jouw.....

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan