Harddisk start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddijk

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
46
Ik heb een toshiba cdt 480. Op de harddisk stond windows NT. Heb deze systeem geformateerd. De disk start nu niet meer op. Er wordt alleen een beeldscherm vol rgels met de letters RJ getoond.
Opnieuw formateren kan ook niet meer.
Met fdisk/status wordt iets vreemds aangegeven nl.
Disk------ Drv ---------Mbyte-----Free-----Usage
---1-----------------------3906-------1859------52%
---------------C-----------2047

Volgens mij klopt er hier niets niet!!
Iemand een oplossing?
 
Nee, de harde schijf is er niet uitgeweest. Alleen geformateerd, command.com staat er op. Ik vermoed dat er met de partites iets niet goed zit.
 
Ik wil er nu windows xp opzetten. Er heeft windows NT opgestaan. Omdat de cd niet eer herkent wordt moet ik nu van de A drive opstarten. Ik heb de cd rom drivers op de harde schijf gezet en een autoexec and config aangemaakt. Dit lost echter niets op.
As ik een nieuwe format/s opdracht geef wordt deze geaccepteerd maar binnen één seconde uitgevoerd!
 
zie onder
 
Laatst bewerkt:
sorry (fdisk-status) over het hoofd gezien:confused:
 
Gebruik eens deze opstartflop, die heeft cdrom ondersteuning.

Ga dan met fdisk aan de slag, denkelijk staat er ook een extended partitie op, met daarin een logisch station, de laatste eerst weghalen, als een non dos partitie, en dan de extended, en kijk of alles leeg is.

Indien je wel de cdrom aan de praat krijgt, kun je hem ook eerst indelen met Gparted, zie in één oogopslag, hoe de schijf is ingedeeld.
 
Bedankt voor je hulp.
Het bootprogramma werkt niet. Ik krijg de melding: "This programm cannot be run in DOS mode"!
 
Tja, dat is een image, waar je bij dubbelklikken, in windows, een bootflop mee brouwselt.:confused:
 
Er zit vooruitgang in. Ik kan de machine weer op starten en hij kent inmiddels ook weer de cd-rom als D drive. Als ik setup van windows xp wil uitvoeren krijg ik echter de melding "this programm cannot be run in DOS mode".
 
Je kunt toch met die XP cd opstarten, als je cdrom het weer doet, je kunt toch geen setup draaien in een dos omgeving, wel een install, met winnt, in de i386 map.
 
Heb de zaak weer op orde. Enige probleem is dat de installatie van xp wordt afgebroken vanwege een te gering interngeheugen. Moet tenminste 64 zijn. Heb nu 32. Dus op zoek naar een geheugenuitbreiding of toch windows 98 er op.
Bedankt voor alle hulp en tips. Heb weer veel geleerd!!!!

groet, Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan